Wprowadzona na rynek pod koniec ubiegłego roku książka o dziennikarstwie pt.: ABC dziennikarstwa autorstwa Mariusza Ziomeckiego, Krzysztofa Skowrońskiego i Tomasza Lisa okazała się dużym sukcesem. Do tej pory udało się już sprzedać ponad 20 tys. egzemplarzy.
- Jak na książkę jednak niszową, wynik przeszedł moje najbardziej optymistyczne oczekiwania - mówi jeden z autorów książki, Tomasz Lis.
Na 100 stronach ABC dziennikarstwa autorzy opisują niuanse pracy w mediach. Książka została pomyślana jako zwięzłe wprowadzenie do zawodu dziennikarza, oferuje rady i konkretne przykłady dla osób zainteresowanych pracą w prasie, radiu lub telewizji.
Do wydania dołączono CD-ROM z prezentacjami zarówno filmowymi i dźwiękowymi przygotowanymi przez autorów, które w praktyczny sposób uzupełniają treść podręcznika.
Tomasz Lis przedstawia mistrzów amerykańskiego dziennikarstwa telewizyjnego, Krzysztof Skowroński porównuje materiały radiowe przygotowane przez polskie stacje oraz prezentuje archiwalne audycje z udziałem Andrzeja Woyciechowskiego. Mariusz Ziomecki natomiast pokazuje, w jaki sposób przygotować okładki gazet codziennych i magazynów, by przyciągnąć uwagę Czytelnika.
"Trzej świetni dziennikarze pokazują, dlaczego takimi są" - tak krótko opisuje książkę profesor Jerzy Bralczyk.