Podczas akcji „Czas Na Czytanie. Książka Wzbogaca”, której celem było przekazanie książek bibliotekom rozdano ich ponad 60 000.
„Czas Na Czytanie. Książka Wzbogaca” to kampania, której celem było wsparcie kultury czytania wśród polskiego społeczeństwa, dzięki zwiększeniu bezpłatnego dostępu do interesujących pozycji książkowych z literatury polskiej i światowej.
Projekt rozpoczął się 15 maja br., a patronat nad nim objął Bogdan Zdrojewski, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Do przedsięwzięcia zaproszono ponad 5 600 instytucji. Biblioteki miały możliwość potwierdzenia swojego uczestnictwa w akcji do 31 maja br. Do końca lipca za pośrednictwem strony internetowej można było wybierać pozycje, które cieszyły się największym zainteresowaniem w wewnętrznie przeprowadzonym głosowaniu. Wybór książek odbywał się na zasadzie bezpłatnego sklepu internetowego, który umożliwiał bezpośrednie i szybkie zamawianie. Zakończenie akcji planowane jest wraz z wysyłką książek czyli między 1 a 22 września br.
Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród samych bibliotekarzy.
- Jestem pozytywnie zaskoczona pomysłem kampanii „Czas na czytanie. Książka Wzbogaca”. Pracując w niewielkiej szkole, znam nie tylko z imienia i nazwiska dzieci, ale również z ich bardzo rozległych preferencji czytelniczych. One dobrze wiedzą, że książka wzbogaca. Już widzę ich uśmiechnięte buzie, gdy przyjdą we wrześniu i będą mieć do dyspozycji całą półkę nowości - mówi Elżbieta Baltaziuk, bibliotekarka Szkoły Podstawowej nr 79 w Warszawie.
Największą popularnością cieszyły się słowniki i leksykony oraz beletrystyka zagraniczna. Największą aktywnością wykazały się biblioteki w Krakowie, Łodzi i Białymstoku, najaktywniejszym regionem okazało się województwo śląskie.
Akcji „Czas Na Czytanie. Książka Wzbogaca” towarzyszył także otwarty konkurs na najciekawszy esej na temat „Biblioteka moich marzeń”. Laureatką została Weronika Kostecka z Warszawy, która otrzymała 50 wybranych przez siebie książek z oferty Świata Książki.