Na genialny sposób promocji konkretnych tytułów książek oraz ich czytania wpadli Brytyjczycy.
Z badań wynika, że panowie kupują o wiele mniej książek niż panie. Z badań wynika również, że zdaniem 85% kobiet mężczyzna zwiększa swoje szanse na umówienie się z nimi na randkę, jeśli opowiada o swojej ulubionej książce. Tymczasem ponad połowa ankietowanych mężczyzn uważa, że schlebianie pozostaje najskuteczniejszą metodą wywarcia wrażenia na przedstawicielce płci przeciwnej.
Te fakty sprytnie połączyło brytyjskie wydawnictwa Penguin Books. Jego przedstawiciele chcą zachęcić panów do częstszego sięgania po pozycje książkowe.
Wydawnictwo zamierza zatrudnić atrakcyjne dziewczyny, które napotkanym panom, czytającym wybrany tytuł, będą oferować nagrodę w wysokości tysiąca funtów.
Modelki propagujące dobre książki będą przemierzać w tym miesiącu ulice w poszukiwaniu przedstawicieli płci przeciwnej w wieku od 16 lat, czytających w publicznym miejscu książkę Nicka Hornby'ego 31 Songs ze specjalną naklejką na okładce.
Co miesiąc Penguin Books będzie promować w ten sposób inny tytuł.