Trzeci tom powieści 1Q84
W trzecim tomie tej fantastycznej powieści poznajemy dalsze losy Aomame i Tengo rozgrywające się w niezwykłym świecie roku 1Q84. Ona ukrywa się przed zemstą członków sekty za zamordowanie Lidera, a on czuwa przy łóżku nieprzytomnego ojca w mieście kotów
*Pisarz, który uzależnia*
Trzeci tom powieści 1Q84* href="http://ksiazki.wp.pl/bid,61138,tytul,1Q84-3,ksiazka.html"> Polska premiera 3 listopada 2011 roku*
Czy bohaterowie opuszczą labirynt świata dwóch księżyców?
W trzecim tomie tej fantastycznej powieści poznajemy dalsze losy Aomame i Tengo rozgrywające się w niezwykłym świecie roku 1Q84. Ona ukrywa się przed zemstą członków sekty za zamordowanie Lidera, a on czuwa przy łóżku nieprzytomnego ojca w mieście kotów.
Czy mściciele trafią na ślad Aomame? Czy Tengo rozwiąże zagadkę powietrznej poczwarki? Czy Tengo i Aomame wreszcie się spotkają? Czy wydostaną się ze świata Little People i dwóch księżyców, czy też na zawsze pozostaną w zaskakującej rzeczywistości powieści wewnątrz powieści stworzonej przez Tengo oraz jasnowidzącą piękność Eriko Fukadę?
Autor w kolejnym tomie 1Q84 odpowiada na te pytania, a do dwóch przeplatających się wątków dołącza trzeci…
* Powieść sensacyjna, tajemnicza, wręcz przerażająca. O kobiecie i mężczyźnie. O światach równoległych i płynnej granicy pomiędzy rzeczywistością a surrealizmem.*
Tytuł trzytomowej powieści Murakamiego nawiązuje do Roku 1984 George’a Orwella: po japońsku wyraz „dziewięć” wymawia się jak angielskie Q, a q nawiązuje do słowa „question” – pytanie. Podobnie jak w Kafce nad morzem autor rozwija jednocześnie dwa wątki – rozdziały o numerach nieparzystych opowiadają historię Aomame, a rozdziały o numerach parzystych – historię Tengo. Oboje w dzieciństwie się znali i wszystko wskazuje na to, że znów spotkają się dwadzieścia lat później. Akcja rozgrywa się w roku 1984, więc, oczywiście, można znaleźć w niej kilka odwołań do powieści Orwella. Dominujące tematy to przemoc i okrucieństwo wobec kobiet oraz działalność sekt religijnych, przedstawionych jako organizacje fanatyczne i niebezpieczne. Wątek ten zdaje się być do pewnego stopnia oparty na historii sekty Najwyższa Prawda, która w 1995 roku dokonała zamachu terrorystycznego w tokijskim metrze. Autor buduje równoległe światy i wprowadza fantastyczne postaci, jak zawsze w mistrzowski sposób zaciera granice między
rzeczywistością a literaturą.