1 października ukaże się pierwszy numer wznowionego po siedemdziesięciu latach pisma „Bluszcz”.
„Bluszcz” jako tygodnik ilustrowany dla kobiet ukazywał się w latach 1865 -1939. W okresie międzywojennym „Bluszcz” był jednym z najbardziej prestiżowych i elitarnych magazynów dla kobiet. Na łamach pisma publikowali m.in. Adam Asnyk , Maria Dąbrowska , Konstanty Ildefons Gałczyński i Eliza Orzeszkowa .
Nowy „Bluszcz” będzie miesięcznikiem. Jego redaktor naczelną jest Joanna Laprus-Mikulska, a dyrektorem artystycznym - Bartłomiej Kuźmicki. „Bluszcz” wydawany będzie przez wydawnictwo Elipsa, w nakładzie 150 tys. egzemplarzy. Zadaniem pisma jest zachęcenie kobiet do czytania. Do pracy nad magazynem zostali zaproszeni m.in.: Janusz L. Wiśniewski , Joanna Chmielewska , Monika Szwaja , Katarzyna Grochola , Rafał Bryndal, Bogusław Wołoszański, Barbara Rybałtowska, Natalia Jaroszewska, Joanna Brodzik i Małgorzata Kalicińska .
Magazyn kierowany jest do kobiet, które lubią czytać i kupować książki i magazyny ekskluzywne (m.in. „Zwierciadło”, „Twój Styl”, „Pani”), są w wieku 25-54 lata, posiadają wyższe wykształcenie, zarobki znacznie powyżej średniej i mieszkają w dużych miastach.
Założycielem tygodnika Bluszcz był Michał Glücksberg, wydawca, księgarz i drukarz, a współinicjatorką jego założenia i pierwszą redaktorką naczelną była poetka Maria Ilnicka. Kolejnymi redaktorkami naczelnymi pisma były m.in. Zofia Seidlerowa, Stefania Podhorska Okołów i Wanda Pełczyńska. Bluszcz miał rozbudowany dział korespondencji i listów. Publikował studia historyczne i literackie, a także utwory muzyczne, m.in. Stanisława Moniuszki. Bluszcz zawierał też dział mód, robót i wskazówek gospodarczych, gdzie znajdowały się np. porady na temat haftów czy wykroje krawieckie sukien.
Pierwszy numer dostępny będzie we wszystkich punktach prasowych. Magazyn będzie kosztował 8 zł.