Trwa ładowanie...

Nie lękają się. Nowa okładka tygodnika "NIE" oraz zapowiedź pozwu

Słowa "Nie lękamy się" zdobią nową okładkę tygodnika "NIE". Gazeta zapowiada także pozew przeciwko Danielowi Obajtkowi.

Nowa okładka tygodnika Nie z odwołaniem do słów papieża z 1978 rokuNowa okładka tygodnika Nie z odwołaniem do słów papieża z 1978 rokuŹródło: nie
dwpqqbh
dwpqqbh

Jak podaje portal press.pl, wydawnictwo URMA, czyli właściciel tygodnika "NIE", przygotowuje pozew przeciwko Danielowi Obajtkowi, który podjął decyzję o wycofaniu czasopisma ze wszystkich punktów Orlenu ze względu na jego zdaniem obrazoburczą okładkę z Janem Pawłem II.

Najnowsza okładka ma purpurowe tło, na którym pojawiają się słowa "Nie lękamy się", nawiązujące do słynnej homilii Jana Pawła II. Gazeta trafiła do kiosków dzisiaj.

Przypomnijmy, że Orlen i Poczta Polska odmówiły sprzedaży poprzedniego numeru tygodnika w swoich punktach. Poszło o okładkę, na której widniało zdjęcie Jana Pawła II opierającego się o pastorał, na którym wmontowano zdjęcie plastikowej lalki.

dwpqqbh

Daniel Obajtek tłumaczył: "Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II".

Małgorzata Daniszewska, właścicielka tytułu, powiedziała Pressserwisowi, że pozew przeciwko Danielowi Obajtkowi jest przygotowywany. Zdaniem Daniszewskiej działania Obajtka mają bowiem charakter cenzorski.

Waldemar Kuchanny, zastępca redaktora naczelnego "NIE" powiedział WP: - Nie lękamy się mówić prawdy i nie lękamy się państwowej opresji oraz cenzury. Nasza okładka tym razem nie zawiera żadnego obrazka, więc trudno mówić, żeby obrażała jakiekolwiek uczucia.

Kuchanny potwierdził WP, że wynajęta kancelaria prawna przygotowuje pozew przeciwko Obajtkowi. - Ale chwilę to potrwa, bo czekamy na dane z kolportażu, czy mieliśmy mniejszą sprzedaż i o ile z powodu wycofania gazety z punktów Orlenu. Paradoksalnie wiele osób w mediach społecznościowych deklarowało, że kupiło numer z papieżem z przekory, gdy dowiedziały się o akcji cenzorskiej.

Sebastian Łupak, dziennikarz Wirtualnej Polski

dwpqqbh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwpqqbh