Trwa ładowanie...
potter
23-04-2010 13:29

Harry Potter specjalistą od marketingu

Harry Potter specjalistą od marketinguŹródło: Inne
d2ndokt
d2ndokt

Profesor uniwersytetu w Ulsterze w Irlandii Północnej uważa, że Harry Potter powinien być wzorem dla tamtejszych firm.

Prof. Stephen Brown, z wydziału gospodarki i zarządzania, twierdzi, że od Harrego Pottera można nauczyć się wzorowego marketingu.

Praca profesora Browna zatytułowana Harry, jesteś czarodziejem spotkała się z gorącym przyjęciem i nagrodą na dorocznej konferencji naukowej w Ameryce. Profesor Brown stwierdza, że skuteczny marketing polega na dobrej marce, a dobra marka to umiejętność „opowiadania ciekawej historii”. Harry Potter jest tu, jego zdaniem, znakomitym przykładem silnej marki.

Jak przełożyć to na przemysł? Profesor Brown mówi:
– Weźmy na przykład sektor rolniczy w Irlandii Północnej. Daje on znakomite produkty. Ale jeśli chodzi o opakowanie ich w ciekawą i przyciągającą „fabułę”, to jest w tym względzie bardzo słabo, wręcz beznadziejnie... Mogliby się wiele nauczyć od Harrego Pottera i autorki serii, J.K. Rawling .

Profesor Brown powiedział, że jego nagrodzona na konferencji praca jest wynikiem wstępnych badań i jej sukces dobrze wróży dalszym pracom w tej dziedzinie. – Do sukcesu chyba przyczyniła się trochę magia Harrego Pottera – dodaje profesor Brown.

d2ndokt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ndokt

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj