Profesor uniwersytetu w Ulsterze w Irlandii Północnej uważa, że Harry Potter powinien być wzorem dla tamtejszych firm.
Prof. Stephen Brown, z wydziału gospodarki i zarządzania, twierdzi, że od Harrego Pottera można nauczyć się wzorowego marketingu.
Praca profesora Browna zatytułowana Harry, jesteś czarodziejem spotkała się z gorącym przyjęciem i nagrodą na dorocznej konferencji naukowej w Ameryce. Profesor Brown stwierdza, że skuteczny marketing polega na dobrej marce, a dobra marka to umiejętność „opowiadania ciekawej historii”. Harry Potter jest tu, jego zdaniem, znakomitym przykładem silnej marki.
Jak przełożyć to na przemysł? Profesor Brown mówi:
– Weźmy na przykład sektor rolniczy w Irlandii Północnej. Daje on znakomite produkty. Ale jeśli chodzi o opakowanie ich w ciekawą i przyciągającą „fabułę”, to jest w tym względzie bardzo słabo, wręcz beznadziejnie... Mogliby się wiele nauczyć od Harrego Pottera i autorki serii, J.K. Rawling .
Profesor Brown powiedział, że jego nagrodzona na konferencji praca jest wynikiem wstępnych badań i jej sukces dobrze wróży dalszym pracom w tej dziedzinie. – Do sukcesu chyba przyczyniła się trochę magia Harrego Pottera – dodaje profesor Brown.