Trwa ładowanie...

Dwie książki inspirowane postacią Steve'a Jobsa trafiły do księgarń

W Polsce do księgarń trafiły dwie książki poświęcone zmarłemu niedawno twórcy Apple'a: "Steve Jobs: sztuka prezentacji" i "Steve Jobs: sekrety innowacji" Carmine'a Gallo.

Share
Dwie książki inspirowane postacią Steve'a Jobsa trafiły do księgarńŹródło: "__wlasne
d1wayu8
d1wayu8

Na rynku anglojęzycznym po śmierci Steve'a Jobsa przyspieszono wydanie jego biografii. Przygotowywana, nie wydana jeszcze publikacja, już stała się bestsellerem portalu Amazon. O śmierci Jobsa informowały media na całym świecie, jego postać wspominali m.in. Sarkozy, Miedwiediew czy Blair, komentatorzy zgodnie podkreślali jego niebagatelny wpływ na rozwój nowych technologii, określając go niejednokrotnie mianem "geniusza".Wydawca amerykańskiego "Time" pierwszy raz od 20 lat przerwał proces drukowania numeru, gdy potwierdzono śmierć twórcy Apple'a, by zespół redakcyjny przygotował materiały o zmarłym.

Komentatorzy zaliczali Jobsa do grona największych wynalazców i przedsiębiorców w dziejach USA, takich jak Thomas Edison, bracia Wright, Henry Ford czy John D. Rockefeller. Postać Jobsa pobudziła zbiorową wyobraźnię. Specjalista do spraw komunikacji marketingowej Carmine Gallo , który od dawna obserwował i opisywał dokonania Jobsa , chciał uchwycić jego fenomen w serii książek.Rok temu wydał poradnik o sztuce prezentacji inspirowany wystąpieniami Jobsa , serię kontynuuje druga książka: Steve Jobs: sekrety innowacji . Obie pozycje trafiły
równolegle do polskich księgarń.

Gdy Jobs prowadził prezentacje nowych produktów Apple'a, prawie zawsze w wypłowiałych dżinsach, czarnym golfie i białych sportowych butach, słuchano go z największą uwagą. Sztuka prezentacji to właściwie poradnik, który wskazuje, co robić, by dobrze wypaść przed publicznością - a źródłem inspiracji dla autora są właśnie słynne prezentacje Jobsa . Wśród kluczowych rad znajduje się "zaangażowanie emocjonalne mówcy w przedstawianą prezentację". Gallo podkreśla także jak ważne jest zaplanowanie krok po kroku wystąpienia, łącznie z "momentem opadu szczęki" - czyli kluczowego elementu przemówienia, który powinien być najlepiej przygotowanym fragmentem. Poprzez dokładną analizę slajdów, poszczególnych słów, a nawet gestów Jobsa - czytelnik będzie wiedział jak odpowiednio "podkręcić" prezentację, by była zarówno ciekawą informacją, jak i rozrywką.

Gallo radzi także, by nagrywać swoje wystąpienia i później je analizować, jego zdaniem to najlepsza metoda doskonalenia umiejętności prezentacyjnych. Druga książka Gallo , która ukazała sie w Polsce, Steve Jobs sekrety innowacji - próbuje natomiast dotrzeć do zdecydowanie innej cechy Jobsa - niezwykłej kreatywności. Jak podkreśla Gallo - Steve Jobs zrewolucjonizował rynek komputerowy, muzyczny, filmowy, telekomunikacyjny, a także wzornictwo i sprzedaż detaliczną. Gallo przedstawia najważniejsze cechy Jobsa , które pozwoliły mu wskrzesić Apple (firma stała na skraju bankructwa kiedy wrócił do niej w 1996), a także stworzyć wiele unikalnych produktów. Autor książki uważa, że aby być kreatywnym jak Jobs należy wykazywać się niesłabnąca ciekawością, mieć silną motywację i żywą wyobraźnię. Jego zdaniem zaledwie 3 proc. ludzi z przekonaniem buduje życie swoich marzeń.

d1wayu8

Zasady, które proponuje autor książki, które mają zmusić czytelnika do zmiany sposobu myślenia o własnej karierze, firmie, klientach i produktach to m.in. robić to, co się kocha, "sprzedawać marzenia nie produkty", "doprowadzić przekaz do perfekcji". Dbałość Steve'a Jobsa o wizerunek, była charakterystyczna już na początkowym etapie kariery, gdy pracował w garażu rodziców - chcąc wyglądać na poważniejszego przedsiębiorcę m.in. załatwił dla swojego biznesu sekretariat telefoniczny i wynajął skrzynkę pocztową. Dla Gallo kluczowym elementem w życiorysie Jobsa był jednak moment, w którym zapisał się na kurs kaligrafii. Poszedł na kurs, bo go to fascynowało, choć nie wydawało się praktyczne. Dzięki temu kursowi Jobs później kładł ogromny nacisk na wizualne aspekty tworzonych przez Apple'a produktów.

Pasja musi towarzyszyć przedsiębiorcom inaczej nie przetrwają i stracą zapał - czytamy w Sekretach innowacji . Autor podkreśla, by tak jak Steve Jobs - "nie zadawalać się byle czym".Książki, które ukazały się nakładem wydawnictwa Znak, to prawdopodobnie dopiero początek publikacji i inicjatyw zainspirowanych postacią Steva'a Jobsa . Za oceanem wielbiciele twórcy Apple'a już ogłosili m.in. na Facebooku 14 października dniem Steve'a Jobsa - na obchody proponują, by ubrać się jak on (zalecane czarne golfy, niebieskie dżinsy i jasne obuwie sportowe).

d1wayu8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze (0)

Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści.
d1wayu8
d1wayu8
d1wayu8

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.