Banan jako dzieło sztuki. Sieć marketów też skorzystała z pomysłu Cattelany
Banan jako dzieło sztuki – od niedzieli nie milkną głosy na temat dzieła Maurizio Cattelany. Sieć francuskich sklepów postanowiła wykorzystać model do promowania sztuki kulinarnej.
Na targach sztuki Basel odbywających się w Miami pojawiło się nietypowe dzieło – banan przyklejony taśmą izolacyjną do ściany. Za tą nietypową pracą stał nie kto inny tylko Maurizio Cattelan, który po raz kolejny zaszokował miłośników sztuki.
Jego nietypowa instalacja zatytułowana po prostu "Komik" wywołała zachwyt. Skandal wybuchł, gdy ktoś zjadł banana wartego pół miliona złotych. Sprawa obiegła cały świat. Na historii postanowiła zarobić francuska sieć sklepów Carrefour, pokazując zdjęcia nie tylko bananów, ale również innych owoców i warzyw przyczepionych taśmą do białej ściany. Zabawną kampanię wyróżnia dopasowane hasło:
"Z naszymi produktami bio, sztuka kulinarna jest w zasięgu wszystkich" (Avec nos produits bio, l’art culinaire est à portée de tous)
Co sądzicie o tym pomyśle? Podoba wam się połączenie sztuki i kuchni?