Największe wydawnictwa brytyjskie, aby zachęcić czytelników do zakupu udostępniają fragmenty książek w Internecie.
Jedno z największych brytyjskich wydawnictw – the Random House Inc. udostępnia w internecie fragmenty ponad 5000 książek, między innymi takich pisarzy jak Toni Morrison czy Calvin Trillin. Praktyka ta ma na celu zachęcanie do ich zakupu i stosuje ją coraz więcej wydawnictw.
The Random House uruchomił we wtorek specjalny program – Insight, który umożliwia poszukiwanie i przeglądanie wybranych fragmentów książek spośród setek reklamowanych przez wydawnictwo tytułów.
– Mamy nadzieję, że Insight będzie bezcennym narzędziem marketingowym dla wydawców, autorów i sprzedawców, ponieważ bardzo często po przejrzeniu fragmentów książki czytelnik ją kupuje – mówi Andrew Weber, dyrektor Random House do spraw technologii.
Przed* wydawnictwem The Random House własny program umożliwiający przeglądanie książkowych „próbek” zaprezentowało wydawnictwo HarperCollins*, wydawca takich autorów jak min. Michael Crichton czy Sidney Poitier. Według informacji wydawnictwa, fani i sami autorzy będą mogli umieszczać prosto na stronach społecznościowych i blogach fragmenty swoich ulubionych książek.
– Narzędzie o nazwie Widget jest naszym najnowszym dziełem marketingowym, które powstało, aby wyjść na przeciw oczekiwaniom generacji MySpace – powiedział prezydent HarperCollins Group Brian Murray.