Watykan i krytyka zjawisk nadprzyrodzonych
Awantura o nieznane
W 1998 roku papież Jan Paweł II dowodził w encyklice "Fides et Ratio" , że tytułowe "wiara i rozum są jak dwa skrzydła unoszące człowieka ku kontemplacji prawdy". To jasna odpowiedź na zarzuty osób, które widzą w religii chrześcijańskiej opozycję do wiedzy naukowej, nie rozumiejąc, że "z punktu widzenia chrześcijan rzeczywistość materialna i nadprzyrodzona współistnieją ze sobą jako kontinuum w świecie stworzonym przez Boga i odkupionym przez Chrystusa."
W 1998 roku papież Jan Paweł II dowodził w encyklice "Fides et Ratio" , że tytułowe "wiara i rozum są jak dwa skrzydła unoszące człowieka ku kontemplacji prawdy". To jasna odpowiedź na zarzuty osób, które widzą w religii chrześcijańskiej opozycję do wiedzy naukowej, nie rozumiejąc, że "z punktu widzenia chrześcijan rzeczywistość materialna i nadprzyrodzona współistnieją ze sobą jako kontinuum w świecie stworzonym przez Boga i odkupionym przez Chrystusa."
Krytykom katolicyzmu trudno uznać, że Watykan nie jest producentem zabobonów i wymyślonych zjawisk, których nie sposób wyjaśnić na drodze naukowej. Wręcz przeciwnie, Stolica Apostolska od lat mierzy się z trudnym zadaniem, zwalczając "fałszywych proroków" w swoim łonie i piewców efektownych teorii, które co prawda mogą przyciągnąć do Kościoła wiernych, ale jednocześnie stanowią ogromne zagrożenie, wprowadzając podziały i rodząc konflikty. W tym kontekście John Thavis w swojej książce "Tajemnice watykańskich proroctw" tłumaczy, dlaczego Kościół nie chce uznać objawień w Medjugorie, co sprawiło, że na księży pragnących odprawiać egzorcyzmy nałożono ograniczenia i dlaczego Watykan obawia się kultu relikwii?