Trwa ładowanie...
biblia
23-04-2010 13:26

W Ameryce Jezus jest trendy

W Ameryce Jezus jest trendyŹródło: Inne
d2170ym
d2170ym

Czy dzisiejsze nastolatki czytają Biblię? Czy ta najstarsza książka świata może konkurować z kolorowymi magazynami dla młodzieży?

Do dziś można by myśleć, że będzie to niemożliwe. Jednak sprytni specjaliści od marketingu amerykańskiego wydawnictwa Thomas Nelson Inc. postanowili tak przygotować wydanie Bibli, by do złudzenia przypominała młodzieżowe pismo.

W ten sposób powstały dwa tytuły: Revolve dla dziewcząt oraz _ Refuel_ dla chłopaków.

Już sama szata graficzna obu wydań daleko odbiega od tych, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić, gdy mowa jest o Testamencie. Roześmiane buzie młodych dziewczyn oraz diabelsko czerwone gitary umieszczone na okładkach Nowego Testamentu zrobiły swoje. Także język obu wydań przeszedł swoisty lifting. Zrezygnowano ze staroświeckich zwrotów i zawiłych pojęć.

Efektem tych zabiegów jest rewelacyjna sprzedaż obu tytułów. Pierwsze wydanie Revolve osiągnęło nakład 400 tys. egzemplarzy, a Refuel 150 tys. podczas gdy zwykłej Biblii ten sam wydawca sprzedaje rocznie zaledwie 40 tys. sztuk.

d2170ym

W tych współczesnych wydaniach Pisma Świętego, obok tekstu Ewangelii, znajdują się porady, quizy, odpowiedzi na kłopotliwe pytania. Jedyną rzeczą której tu brak są horoskopy, które „dają błędne pojęcie o przyszłości”.

W biblezine’ach wspomina się nie tylko króla Dawida, czy Zacheusza, ale miejsce swoje znajdują także współczesne gwiazdy pop tj. Beyonce, Angelina Jolie, czy Johny Depp z datami ich urodzin.

W Polsce póki co nie ma odważnego, który zamierzałby iść w ślady amerykańskich wydawców. Miejmy nadzieję, że wkrótce zostanie to nadrobione.

d2170ym
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2170ym

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj