Z badań prowadzonych przez firmę Vertis wynika, że książki poprzez Internet zakupiło w 2002r. 43% amerykańskich klientów internetowych. I chociaż jest to o 4% mniej niż w 2000r., to ciągle książki są produktem najczęściej kupowanym przez sieć.
Na drugim miejscu są płyty CD. Kupiło je 29% klientów sklepów internetowych, jest to spadek o 6 pkt. procentowych w stosunku do 2000r. Na dalszej pozycji znalazł się sprzęt elektroniczny z 25% wskazań. I jest to o 4% więcej niż przed dwoma laty.
Największy wzrost sprzedaży nastąpił w przypadku zabawek. Wybrało je 23% Internautów o 9 pkt. procentowych więcej niż w 2000r.
Jednocześnie z badań innej firmy, Jupiter Research wynika, że chociaż miliony amerykańskich internautów kupuje książki, to więcej czasu spędzają na oglądaniu telewizji, przeszukiwaniu zasobów Internetu czy słuchaniu radia niż na czytaniu zakupionych książek.