Afery wokół Tomasza Lisa ciąg dalszy. Tym razem chodzi o jego najnowszą książkę Co z tą Polską, a konkretniej o jej reklamę w Radio Zet. Okazuje się, że książka nie będzie mogła być dalej reklamowana przez Tomasza Lisa.
Radio dostosowało się do wezwania szefowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Danuty Waniek. Jednak rzeczniczka radia, pani Magdalena Kramska jest zdziwiona tym postanowieniem:
„- Tomasz Lis nie zareklamował nic poza własną twórczością, to jego książka” – dodała.
Jak się okazuje emisja reklamy z udziałem Lisa stanowi naruszenie jednego z artykułów rozporządzenia KRRiT z dnia 6 lipca 2000 r. w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych.
Czytamy z nim, że „w reklamach zakazane jest wykorzystywanie głosu lub wizerunku osób, które prowadziły audycje informacyjne i publicystyczne lub audycje dla dzieci w programie radiowym lub telewizyjnym w okresie krótszym niż 3 miesiące przed nadaniem reklamy”.
„- Dziennikarze programów informacyjnych są traktowani jako osoby szczególnego zaufania. Włączenie ich głosu lub wizerunku do kampanii reklamowych może prowadzić do mylnych skojarzeń” - wyjaśniła Danuta Waniek.