Trwa ładowanie...

Polska Press wysyła instrukcje. "Nie używać określenia 'wolne media'"

Nowi szefowie "Głosu Wielkopolskiego" pouczali podwładnych sobie pracowników. "Akcje w sprawie TVN - tylko zdjęcia plus kilka zdań opisu" - pisał zastępca naczelnego. Dziennikarzom zabroniono także używania określenia "wolne media", jako oceniającego i politycznego.

Share
Nowi szefowie  "Głosu Wielkopolskiego" instruowali pracowników, jak relacjonować manifesty w sprawie "lex TVN". Na zdjęciu Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny Nowi szefowie "Głosu Wielkopolskiego" instruowali pracowników, jak relacjonować manifesty w sprawie "lex TVN". Na zdjęciu Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny Źródło: East News, PAP
d2i894d

Pracownicy jednego z dzienników należącego do grupy wydawniczej Polska Press otrzymali szczegółowe instrukcje, jak informować o protestach związanych z "lex TVN". "Gazeta Wyborcza" dotarła do komunikatu wysłanego do dziennikarzy "Głosu Wielkopolskiego".

Przed masowymi ogólnopolskimi protestami w sprawie "lex TVN" Marcin Wątrobiński, od 15 lipca zastępca redaktora naczelnego, rozesłał do wszystkich oddziałów w terenie polecenie, jak należy je relacjonować. Z jego treści wynika, że gazeta nie będzie zapowiadać żadnych manifestacji politycznych, a jedynie krótko je relacjonować.

Bez rozmów z protestującymi - "tylko zdjęcia plus kilka zdań opisu". Nie używając określenia "wolne media", które zdaniem Marcina Wątrobińskiego niesie za sobą polityczne wartościowanie - donosi "Wyborcza".

ZOBACZ TEŻ: Niepokojące doniesienia z USA ws. "lex TVN". Jest reakcja wicerzecznika PiS

- Pracuję w redakcji kilkanaście lat, ale po raz pierwszy się zdarzyło, aby przełożony polecił mi, jak pisać o manifestacji. To się nigdy wcześniej nie zdarzyło. Niech nikt mi nie mówi, że po przejęciu nas przez Orlen nie ma żadnych nacisków - mówi cytowany przez "Wyborczą" jeden z redaktorów Polska Press.

d2i894d

Prawda jest jednak taka, że chcąc nie chcąc, dziennikarze dostosowali się do wytycznych przełożonego. Na stronach "Głosu Wielkopolskiego" i regionalnych portali Konina czy Leszna tak właśnie wyglądała informacja o manifestacjach w sprawie "lex TVN". Zawarta w kilku zdaniach, zdawkowa i nie oddająca skali oraz panującej wśród uczestników atmosfery.

Demonstrację w Poznaniu skomentował na Twitterze nowy naczelny "Głosu Wielkopolskiego". "Szału nie ma. Mam wrażenie, że więcej ludzi by wyszło na ulicę świętować, gdyby Rutkowscy ogłosili, że sprzedają Lecha" - pisał Wojciech Wybranowski.

W marcu właścicielem Polska Press stał się państwowy koncern PKN Orlen. Od maja zmieniła się większość redaktorów naczelnych gazet należących do tej grupy wydawniczej. Wybranowski stanął na czele "Głosu Wielkopolskiego" na początku czerwca.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2i894d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2i894d
d2i894d