Gospodyni popularnego programu telewizyjnego, Oprah Winfrey, okazuje się najlepszą reklamą dla literatury.
Powieść Williama Faulknera w ciągu 24 godzin od prezentacji jej w programie jako świetnej lektury na lato znalazła się na drugim miejscu list bestsellerów, ustępując miejsca Harry’emu Potterowi i Księciu Półkrwi.
William Faulkner, laureat Literackiej Nagrody Nobla z 1949 roku, jest jednym z wielu mistrzów pióra, o których Oprah Winfrey wspomniała w swym wpływowym klubie literackim.
Oprah Winfrey wprowadziła do swego programu literaturę jako osobny element w 1996 roku. Dziś znak firmowy Oprah’s Book Club pozwala autorom sprzedawać książki w milionach egzemplarzy. Do tej pory dziennikarka swą uwagę kierowała w stronę literatury współczesnej. Od 2003 roku Oprah Winfrey promuje klasykę: zaczęła od Anny Kareniny Lwa Tołstoja. Wywołało to falę sprzeciwu ze strony współczesnych autorów. Wysłali oni list do dziennikarki żądając od niej, by na nowo zwróciła się w stronę najnowszej twórczości – gdy przestała o niej mówić w swym programie, sprzedaż takich książek zaczęła spadać na łeb, na szyję.