Można już czytać najnowszą powieść Paula Austera Szaleństwa Brooklynu .
Nathan Glass pewien, że wkrótce umrze, pisze Księgę ludzkiego szaleństwa, by zebrać wszystkie dziwactwa, jakich był świadkiem. Jednym z jej bohaterów jest Tom Wood, siostrzeniec Glassa, niegdyś literaturoznawca, teraz pracownik antykwariatu. Za sprawą jego szefa, Harry'ego Brightmana, w życiu Nathana i Toma zachodzą wstrząsające zmiany. Los dostarcza nowego materiału do Księgi.
* Paul Auster jest poetą, prozaikiem i tłumaczem.*Ukończył Columbia University; pracował na statku handlowym, a także jako ankieter, korepetytor, wykładowca kreatywnego pisania (na Uniwersytecie Priceton).
Jest autorem przekładów poezji francuskiej (Bretona, Eluarda, Tzary) oraz pięciu zbiorów wierszy, wśród nich tomu Wall Writing (1976, Pisanie na murze), który nawiązuje do ulicznych graffiti i tekstów na więziennych ścianach. Przygotował też antologię poezji francuskiej XX wieku.
Jako powieściopisarz jest Auster postmodernistycznym konfabulatorem. Trylogia nowojorska (1985-1987, The New York Trilogy) w tonie przypominającym Becketta porusza m.in. temat poszukiwania tożsamości; w ontologiczną nieokreśloność tych powieści (których bohaterem jest albo autor powieści detektywistycznych, albo obiecujący młody pisarz) Auster wprowadza własną osobę.
Kolejne powieści: In the Country of Last Things (1987, W krainie spraw ostatecznych), Moon Place (1989, Księżycowy pałac ), czy The Music of Chance (1991, Muzyka przypadku ), których postaci przeżywają mniej lub bardziej prawdopodobne przygody (najczęściej w Nowym Jorku lub innej metropolii, w niedalekiej przyszłości), ukazują rolę przypadku w świecie chaosu i pomieszania wartości, poruszają problematykę relacji języka i rzeczywistości, powraca w nich również problem zachowania tożsamości, także tożsamości moralnej.
Patronem medialnym powieści jest Wirtualna Polska.