Nie było Grand Prix na 32. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych Klasyka Polska 2007

Obraz
Źródło zdjęć: © Inne

Jury 32. Opolskich Konfrontacji Teatralnych Klasyka Polska 2007 nie przyznało Grand Prix – nagrody głównej festiwalu. Nagrody dla zespołów aktorskich otrzymały teatry: im. S.I. Witkiewicza z Zakopanego oraz Współczesny z Wrocławia.

– Byliśmy w bardzo trudnej sytuacji. Doszliśmy do wniosku, że w tym - dosyć wyrównanym - poziomie Konfrontacji nie było zdecydowanego lidera. Siła zespołów bardziej decydowała o przedstawieniu, niż jakaś mocna indywidualność – powiedział w nocy z piątku na sobotę - po ogłoszeniu werdyktu - przewodniczący jury, Maciej Prus.

Zdaniem przewodniczącego poziom tegorocznych Konfrontacji był bardzo dobry.
*– W polskim teatrze odbywa się dramatyczna wymiana pokoleń. Ja myślę, że to nowi ludzie wchodzą do tego teatru, a reżyserzy z pokolenia dojrzałego usiłują zachować trend, który narzucają młodzi – podkreślił Prus. * Jury festiwalu przyznało dwa wyróżnienia dla młodych reżyserów - Bogny Podbielskiej za debiut przedstawieniem „30 sekund” Juliusza Słowackiego z Teatru im. Kochanowskiego w Opolu, oraz Michała Zadary za zamysł inscenizacyjny „Odprawy posłów greckich” Kochanowskiego z Narodowego Starego Teatru z Krakowa.

Krakowska inscenizacja zebrała najwięcej nagród aktorskich - jury wyróżniło Romana Gancarczyka za rolę Antenora, Juliusza Chrząstowskiego za Posła Parysów/Rotmistrza, oraz Barbarę Wysocką za rolę Kasandry.

Dwie nagrody aktorskie przypadły też artystom opolskiego teatru im. Kochanowskiego za kreacje w przedstawieniu „30 sekund”. Otrzymali je Mirosław Bednarek za rolę Sforki, i Maciej Namysło za Szczęsnego Kossakowskiego.

Jury doceniło także Dorotę Ficoń za rolę Róży van der Blaast w „Dzień dobry państwu – Witkacy” z teatru im. Witkiewicza z Zakopanego oraz Tomasza Orpińskiego za rolę Grabca, syna zakrystiana w „Balladynie” z wrocławskiego Teatru Współczesnego.

Nagrodę za muzykę do „Dzień dobry państwu – Witkacy” otrzymał w Opolu Jerzy Chruściński; jury wyróżniło też Marcina Chlandę, autora scenografii do „30 sekund” Juliusza Słowackiego .

Jurorzy 32. Konfrontacji postanowili szczególnie wyróżnić dwa zespoły aktorskie - Teatru im. Witkiewicza z Zakopanego za inscenizację „Dzień dobry państwu – Witkacy”, oraz wrocławskiego Teatru Współczesnego za „Balladynę” Juliusza Słowackiego .

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Po "Harrym Potterze" zaczęła pisać kryminały. Nie chciała, żeby ktoś się dowiedział
Po "Harrym Potterze" zaczęła pisać kryminały. Nie chciała, żeby ktoś się dowiedział
Wspomnienia sekretarki Hitlera. "Do końca będę czuła się współwinna"
Wspomnienia sekretarki Hitlera. "Do końca będę czuła się współwinna"
Kożuchowska czyta arcydzieło. "Wymagało to ode mnie pokory"
Kożuchowska czyta arcydzieło. "Wymagało to ode mnie pokory"
Stała się hitem 40 lat po premierze. Wśród jej fanów jest Tom Hanks
Stała się hitem 40 lat po premierze. Wśród jej fanów jest Tom Hanks
PRL, Wojsko i Jarocin. Fani kryminałów będą zachwyceni
PRL, Wojsko i Jarocin. Fani kryminałów będą zachwyceni
Zmarł w samotności. Opisuje, co działo się przed śmiercią aktora
Zmarł w samotności. Opisuje, co działo się przed śmiercią aktora
Jeden z hitowych audioseriali powraca. Drugi sezon "Symbiozy" już dostępny w Audiotece
Jeden z hitowych audioseriali powraca. Drugi sezon "Symbiozy" już dostępny w Audiotece
Rozkochał, zabił i okradł trzy kobiety. Napisała o nim książkę
Rozkochał, zabił i okradł trzy kobiety. Napisała o nim książkę
Wydawnictwo oficjalnie przeprasza synów Kory za jej biografię
Wydawnictwo oficjalnie przeprasza synów Kory za jej biografię
Planował zamach na cara, skazano go na 15 lat katorgi. Wrócił do Polski bez syna i ciężarnej żony
Planował zamach na cara, skazano go na 15 lat katorgi. Wrócił do Polski bez syna i ciężarnej żony
Rząd Tuska ignoruje apel. Chce przyjąć prawo niekorzystne dla Polski
Rząd Tuska ignoruje apel. Chce przyjąć prawo niekorzystne dla Polski
"Czarolina – 6. Tajemnice wyspy": Niebezpieczne eksperymenty [RECENZJA]
"Czarolina – 6. Tajemnice wyspy": Niebezpieczne eksperymenty [RECENZJA]