Trwa ładowanie...
kawa
23-04-2010 13:44

Na kawę z książką

Na kawę z książkąŹródło: Inne
d3kohgf
d3kohgf

Dom Książki razem z literaturą sprzedaje kawę. Sieć barów Starbucks, która w tym roku pojawi się w Polsce, promuje muzykę. W amerykańskich kinach podczas seansów można kupić wino. Bez kawy i alkoholu kultura sprzedaje się słabiej.

Kawiarniane stoliki są w Waterstone w Anglii, Barnes & Noble w Stanach, Fnac w Hiszpanii, Portugalii, Francji. Półki z książkami, bestsellery wyeksponowane na stołach, sale, w których odbywają się koncerty i spotkania z autorami, na ścianach wystawy zdjęć, kawa w papierowych kubkach.

Pierwszą siecią barów, w których zauważono, że kawa dobrze sprzedaje się z literaturą, był amerykański Starbucks. Od 1981 r. Starbucks otworzył 15 tys. barów na świecie, można w nich kupić książki i płyty. W tym roku pojawi się w Polsce. Dla szefa firmy Howarda Schultza wzorem były małe kawiarnie w Mediolanie. Ale z klasycznym włoskim espresso wygrały grande valencia, frappuccino, doppio con panna italiana.

Sieć polskiego Domu Książki od początku lat 50. sprzedawała przede wszystkim książki Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. Od roku ma prywatnego właściciela. Odnowiono wnętrza, zaprojektowano nowe logo, wymyślono Bookhousecafé - księgarnie z kawiarniami. Pierwsza działa w Warszawie. W tym roku ma powstać osiem podobnych.

Historyk kultury Markman Ellis w The Coffee House opisuje, jak w XVIII w. bywalcy angielskich kawiarni spotykali się, by dyskutować. Sto lat później wydawcy zaczęli właścicielom lokali udostępniać prasę za darmo. Przychodziło się bez towarzystwa, żeby czytać.

d3kohgf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3kohgf