We wtorkowym wydaniu "New York Timesa" pojawiły się bardzo pochlebne recenzje inscenizacji teatralnej powieści Sławomira Mrożka pt.: Na pełnym morzu i Striptizu w legendarnym off-off-broadwayowskim teatrze La MaMa. Reżyserem przedstawienia jest założyciel trupy teatralnej East River Commedia Paulo Bargetto.
"- Mrożek zaczynał jako karykaturzysta i pewnie dlatego jest w stanie ukazać charakter postaci w jednym przerysowanym geście”- zachłystuje się jeden z krytyków teatralnych New York Timesa Margo Jefferson. „- Bohaterzy tych sztuk mówią napuszonym językiem, jakby byli unoszącymi się na horyzoncie balonami, tyle tylko, że zamiast gorącym powietrzem napełnieni są desperacją i pogonią za własnym interesem”.
Jefferson nie szczędzi pochwał pod adresem reżysera, scenografa i aktorów grających w spektaklu, a na koniec zastanawia się, czy utkany z paradoksów język "tych upiornych, a zarazem pełnych wigoru" sztuk nie będzie za trudny dla amerykańskiej publiczności.
"- Mam nadzieję, że nie, bo każda kultura musi przemyśleć niebezpieczne związki między językiem a władzą – puentuje krytyk.