Sieć barów szybkiej obsługi McDonald's w Wielkiej Brytanii zamierza rozpocząć kampanię zmierzającą do zmiany słownikowej definicji hasła ‘McJob’ (McPraca) - informuje BBC.
Według renomowanego słownika Oxford English Dictionary ‘McPraca’ to niestymulujące, źle płatne zajęcie stwarzające niewielkie perspektywy, w szczególności praca, która powstała wskutek ekspansji sektora usługowego.
Tymczasem przedstawiciele firmy uważają, że taka definicja jest nietrafna i nieaktualna. McDonald's ma nadzieję, że dzięki publicznej petycji uda się wpłynąć na autorów słowników.
W ubiegłym roku McDonald's podjął już próbę zmiany stereotypów na temat oferowanych warunków pracy. Powstał wówczas slogan: „McProspects (McPerspektywy) – ponad połowa naszej kadry kierowniczej zaczynała w naszych restauracjach. Nieźle jak na McJob”.
Termin ‘McJob’ został spopularyzowany przez Douglasa Couplanda w słynnej książce Pokolenie X z 1991 roku.