Konkurs na najlepszy blog naukowy o tematyce związanej z komunikacją kulturową dla wszystkich studentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ogłosiło Koło Naukowe Komunikacji Kulturowej, działające na Wydziale Filologicznym.
Tematy konkursowe to Media w kulturze, Pop-kultura i kicz oraz - najbardziej ogólny - Komunikacja kulturowa, w dowolnym aspekcie, np. komunikacji językowej, niewerbalnej, masowej czy audiowizualnej.
"Pomysł na ten konkurs to wynik popularności blogów, nie tylko wśród młodego pokolenia. Jednocześnie blogi to jedna z form komunikacji, którą przecież również zajmujemy się naukowo. Chcemy więc zachęcić studentów do 'mediatyzacji' własnych dokonań, korzystania z internetu w sposób naukowy" - powiedziała opiekunka koła dr Anna Maj.
W konkursie będzie brane pod uwagę indywidualne podejście do tematu i pomysł na refleksję nad komunikowaniem, nie tylko w formie werbalnej - można też zamieścić zdjęcia czy rysunki. Nagrodą będą cenne edukacyjne wydawnictwa multimedialne. Organizatorzy konkursu liczą na udział studentów innych niż filologiczne kierunków.
"To może być ciekawe, odmienne spojrzenie na temat" - podkreśla dr Maj.
Zgłoszenia, czyli linki blogów można przesyłać na adres: kolokomunikacjikulturowej@interia.pl. Zwycięzcy pierwszego etapu zostaną wyłonieni 23 stycznia, a drugiego - na przełomie maja i czerwca. Blog musi mieć co najmniej 20 wpisów.