Dwa kolejne tomy _Wielkiego Śpiewnika Agnieszki Osieckiej_ wydała Fundacja Okularnicy im. Agnieszki Osieckiej.
Tomy te zawierają piosenki, które Osiecka stworzyła we współpracy z Sewerynem Krajewskim - poinformowała prezes fundacji, Agata Passent - córka poetki.
Tom czwarty Wielkiego Śpiewnika nosi tytuł Strofki o miłości. Tytuł tomu piątego, Strofki o miłości i przemijaniu, nawiązywać ma do tytułu płyty Seweryna Krajewskiego „Strofki na gitarę” (1984, wydanie drugie 1989), na której znalazły się teksty Agnieszki Osieckiej .
– Współpraca Seweryna i Agnieszki zaowocowała ponad setką piosenek, z których wiele stało się wielkimi przebojami, takimi jak np. „Kołysanka dla Okruszka”, „Na wesoło”, „Uciekaj moje serce”, „Niech żyje bal” - przypomniała Passent.
– Wiersze, które poetka pisała specjalnie dla Seweryna Krajewskiego, należą do tych najbardziej osobistych. Wiele miłosnych historii opisanych w tych tomach jest związanych z Mazurami, z jeziorem Nidzkim, nad które przez wiele lat jeździła z rodziną i przyjaciółmi – wyjaśniła córka poetki.
W dwóch nowych tomach Wielkiego Śpiewnika znajdzie się łącznie prawie 80 piosenek napisanych przez Osiecką do muzyki Krajewskiego, m.in. „Niech żyje bal”, „Nie żałuję”, „Ludzkie Gadanie”, „Szpetni czterdziestoletni”, „Uciekaj moje serce”, „Co każdy chłopiec wiedzieć powinien” oraz „Wariatka tańczy”.
W tomach znalazły się również utwory nigdy dotąd nie publikowane, pisane do filmów lub telewizyjnych cykli, m.in. „Boża krówko” z cyklu „Z pamiętnika szalonej gospodyni” (1983/84) - poinformował jeden z redaktorów śpiewnika, Jan Borkowski.
Jak zapowiedział Borkowski, we wrześniu ukaże się szósty tom Wielkiego Śpiewnika, który będzie zawierał piosenki Osieckiej napisane do muzyki Andrzeja Zielińskiego i nosił tytuł „Rock and roll”. Pod koniec roku ukazać się ma tom siódmy, pod tytułem Krakowskie anioły. Będzie zawierał m.in. piosenki Osieckiej napisane do muzyki Zygmunta Koniecznego.
W trzech pierwszych, wydawanych od 2004 roku tomach Wielkiego Śpiewnika znalazły się utwory, które powstały m.in. dzięki współpracy Osieckiej z kompozytorem i współtwórcą legendarnego Studenckiego Teatru Satyryków (STS) w Warszawie, Jarosławem Abramowem-Newerly, a także piosenki Osieckiej napisane do muzyki Przemysława Gintrowskiego i Macieja Małeckiego.