63,4 proc. Polaków uważa, że przy zakupie podręcznika ważniejsza jest jego zawartość merytoryczna, a 24,4 proc. sądzi, że cena - wynika z sondażu CBOS, przeprowadzonego na zlecenie Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki (SWE PIK).
Zawartość podręcznika nad cenę przedłożyło 66,4 proc. ankietowanych posiadających dzieci w wieku szkolnym; cenę za ważniejszą uznało 24,2 proc. badanych z tej grupy.
Jednocześnie 95,7 proc. respondentów uważa, że państwo powinno przyjąć na siebie obowiązek pomagania biednym rodzinom w zakupie podręczników szkolnych (w tym 78,9 proc. odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a 16,9 proc. „raczej tak”). Przeciwnego zdania jest 2,3 proc. – 1,9 proc. odpowiedziało „raczej nie”, a 0,4 proc. „zdecydowanie nie”.
*Badanie zrealizowano w dniach 20-27 kwietnia br. wśród 1 tys. 79 osób. * Sekcja Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki zrzesza 53 wydawnictwa, z czego ok. 20 kieruje swoją ofertę głównie do szkół. Do największych w grupie należą: WSiP, Nowa Era, Wydawnictwa Szkolne PWN, M.Rożak, MAC Edukacja, Żak, GWO (Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe), Pearson Education Polska, Oxford University Press.