Historia magazynu modowego "Vogue" teraz w książce
Nowa książka przedstawia historię modowej biblii, czyli magazynu "Vogue". Nina-Sophia Miralles opisała 130 lat historii tego kultowego czasopisma.
Książka Niny-Sophii Miralles pod tytułem "Glossy" to możliwość zajrzenia za kulisy powstawania magazynu i jego trzech najważniejszych edycji: amerykańskiej, brytyjskiej oraz francuskiej.
Magazyn "Vogue" ukazał się po raz pierwszy 17 grudnia 1892 roku w Nowym Jorku. Jego twórca, Arthur Turnure, określał "Vogue’a" jako "eleganckie czasopismo o społeczeństwie, modzie i galowej stronie życia". Co ciekawe początkowo nie było to pismo jedynie dla kobiet – wczesne wydania "Vogue’a" zawierały treści także dla mężczyzn. Dziś magazyn ukazuje się w dwudziestu pięciu krajach i ma blisko 25 milionów czytelniczek.
Autorka Nina-Sophia Miralles napisała barwną biografię czasopisma. Pokazuje, jak dzieje magazynu przeplatały się z wielką historią. Równolegle z losami "Vogue’a" możemy śledzić dokonującą się emancypację kobiet, profesjonalizację branży mody czy narodziny rynku reklamowego w formie jaką znamy dziś. Jak w większości głośnych biografii pojawiają się tu też wielkie pieniądze, ambicje, zakulisowe rozgrywki i walka o wpływy.
Z książki czytelniczki dowiedzą się, jak wymyślono tytuł pisma i dlaczego wydawnictwo Condé Nast za wszelką cenę chciał kupić ten tytuł. Przede wszystkim jednak Nina-Sophia Miralles opisuje całą plejadę osób tworzących poszczególne edycje "Vogue’a" – od założyciela i właścicieli przez redaktorki naczelne po korektorki. Opisuje ważne osobistości współpracujące z magazynem – projektantów, fotografów i artystów.
Ta książka to reportaż, dokument historyczny, serwis plotkarski i powieść sensacyjną w jednym.
"Glossy", Nina-Sophia Miralles, Wydawnictwo: Osnova