Ebooki z Legimi wkrótce w Niemczech i Chinach
Legimi, księgarnia udostępniająca ebooki i audiobooki w modelu abonamentowym, przygotowuje się do rozpoczęcia działalności na najbardziej perspektywicznych rynkach zagranicznych. W tym celu firma pozyskała dofinansowanie, a także wzmocniła zespół.
Legimi, księgarnia udostępniająca ebooki i audiobooki w modelu abonamentowym, przygotowuje się do rozpoczęcia działalności na najbardziej perspektywicznych rynkach zagranicznych. W tym celu firma pozyskała dofinansowanie, a także wzmocniła zespół.
Już od blisko 4 lat polscy czytelnicy mogą korzystać z nielimitowanego dostępu do ebooków (usługa znajduje się również w ofercie największych polskich operatorów komórkowych – Play, Plus i T-Mobile), a od niedawna także audiobooków zsynchronizowanych z tekstem książki. Ponad rok temu Legimi udostępniło rewolucyjną nie tylko w skali krajowej usługę łączącą czytnik za 1 zł z abonamentem na elektroniczne książki, a niedawno wzmocniła ją partnerstwem z wiodącym producentem sprzętu w tej kategorii pod marką PocketBook. Firma oferuje również system wypożyczeń bibliotecznych. Powołana do życia z myślą o działalności zagranicznej spółka Legimi International pozyskała wsparcie z funduszy europejskich na projekt pilotażowy o wartości 1 mln. zł. Obecnie trwają zaawansowane prace nad przeniesieniem sprawdzonych w Polsce rozwiązań na inne rynki, przede wszystkim niemiecki i chiński. Uruchomienie pierwszych wersji językowych planowane jest jeszcze w 2016 roku.
- W ciągu ostatnich lat uzyskaliśmy potwierdzenie, że stworzony model biznesowy jest atrakcyjny dla wszystkich zainteresowanych stron, czyli wydawców, czytelników, a także Legimi. W związku z tym wyselekcjonowaliśmy najbardziej perspektywiczne rynki, na których brakuje rozwiązań takich, jak oferowane przez Legimi. Naszą przewagą będzie również nieobecny na tamtych rynkach model łączący subsydiowany czytnik z abonamentem na książki elektroniczne oraz szereg innowacji marketingowych dla wydawców – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Ambitne plany rozwojowe spółki przekonały doskonale znaną na polskim rynku książki Teresę Włochyńską, która zdecydowała się objąć stanowisko VP Head of International Content i będzie odpowiadać za strategię pozyskiwania treści oraz wejścia na rynek niemiecki i chiński.
- Legimi posiada świetny, wielokrotnie nagradzany produkt, zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie bardzo zdolnego zespołu polskich informatyków. Ekspansja Legimi do Niemiec i Chin, czyli na bardzo konkurencyjne i zarazem jakże odmienne od siebie rynki, na których działają największe grupy wydawnicze i platformy ebooków, to doskonała okazja do aktywnego kształtowania przyszłości branży oraz włączenie się w globalną dyskusję na temat przyszłych modeli dystrybucji treści cyfrowych. Wyzwanie wprowadzenia polskiej technologii na rynki zagraniczne o nieporównanie większym od Polski potencjale sprzedażowym oraz zbudowanie wartościowych relacji biznesowych polskiego startupu na rynku książki w Niemczech i Chinach traktuję jako bardzo ambitny i pasjonujący cel do zrealizowania – komentuje Teresa Włochyńska.
Teresa Włochyńska wcześniej związana była m.in. z Grupą PWN SA, wyd. Egmont Polska, a także była prezesem wiodącego dystrybutora książki w Polsce, czyli OSDW Azymut Sp. z o.o.
Zespół wzmocniła także Ewa Welter, specjalizująca się w rynku chińskim, obejmując stanowisko Expansion Managera.
Pierwszym kamieniem milowym w rozwoju zagranicznym jest uruchomienie niemieckojęzycznej odsłony serwisu Legimi.com, zarządzanego przez Legimi International Sp. z o.o. pod adresem Legimi.de. Debiut serwisu odbędzie się 20 października br. podczas Międzynarodowych Targów Książki we Frankfurcie.
Spółka Legimi finansowana jest przez dwóch inwestorów VC – SpeedUp Group i Satus Venture oraz wspierana doświadczeniem Polskiego Domu Maklerskiego w zakresie emisji obligacji korporacyjnych i przygotowania do wejścia na New Connect.