"Dziennik Gazeta Prawna": Chcą rozruszać rynek e-booków
Coraz więcej firm wchodzi na rynek książek elektronicznych, aby wypracować sobie dobrą pozycję na przyszłość, pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Coraz więcej firm wchodzi na rynek książek elektronicznych, aby wypracować sobie dobrą pozycję na przyszłość, pisze "Dziennik Gazeta Prawna". W Polsce rynek e-booków tak naprawdę dopiero raczkuje. NetPress Digital szacuje jego wartość ledwie na 6-9 mln zł. Firma konsultingowa PwC w 2011 r. wyceniała go trochę wyżej, bo na 10 mln dolarów, ale wliczyła w to również elektroniczne wersje podręczników. W tym roku PwC spodziewa się podwojenia jego wartości do 21 mln USD.
W zderzeniu z całym rynkiem książki, wartym blisko 3 mld zł, to wciąż niewiele. Ale wydawcy doskonale wiedzą, że kto teraz na rynku e-booków się nie znajdzie i nie zadba o ofertę dla klienta, to może nie dać sobie rady w momencie, gdy elektroniczne książki staną się popularniejsze. A pierwsze zmiany w konsumpcji książek już widać na polskim rynku. Może nie są tak spektakularnie jak w USA, gdzie w 2011 r. po raz pierwszy w swojej historii Amazon sprzedał więcej elektronicznych niż papierowych wersji książek, ale także są znaczące. Dziś dostępnych jest blisko 6,5 tys. tytułów w wersji elektronicznej i liczba ta systematycznie wzrasta. Jak szacują wydawcy do końca roku powinna przekroczyć 10 tys.