Trwa ładowanie...

Czy nowa powieść Dana Browna zmieni rynek wydawniczy?

Czy nowa powieść Dana Browna zmieni rynek wydawniczy?Źródło: Knopf Doubleday/Dan Brown
d2v744h
d2v744h

W Kodzie Loenarda da Vinci bohater Dana Browna ujawniał prawdę o Świętym Graalu. W Aniołach i demonach dowodzi istnienia tajnego religijnego stowarzyszenia. W kolejnej, najnowszej powieści Brown znów uderzył w tajemnicze tony.

Nowa powieść The Lost Symbol ukaże się 15 września. Nakład powieści jest rekordowy, największy w historii – sześć i pół miliona egzemplarzy. Pisarz w największej tajemnicy pracował nad powieścią przez pięć lat; szczegóły znał on oraz specjaliści od marketingu, którzy są odpowiedzialni za promocję książki.

Amerykański wydawca powieści Dana Browna ogłosił ostatnio, że e-book The Last Symbol będzie dostępny w tym samym czasie, w którym odbędzie się premiera powieści.

- Nawet bardziej niż J.K. Rowling i jej seria powieści o Harrym Potterze, Dan Brown pokazał, że książka może stać się produktem kupowanym masowo i pomóc wydawcom w rozwijaniu nowych metod pracy, w tym sprzedaży e-booków – powiedział Joel Rickett z Viking Books.

d2v744h

Nowa wersja czytnika e-booków Kindle czeka na swą premierę w Wielkiej Brytanii, Sony Readers zdobywa coraz większą popularność, niedługo pojawi się na rynku Apple Tablet.

Czy nowa powieść Browna ma szansę zmienić rynek książki?
- Uwielbiam mój czytnik Sony, ale mam wrażenie, że to ciągle tylko prototyp. Jak każda nowinka technologiczna ma swoje ograniczenia. Nie jest zabawne, gdy kończy się zasilanie w chwili, gdy bohater ma właśnie wyjawić swój sekret – mówi Karolina Sutton, agentka literacka.

Część amerykańskich autorów, zwłaszcza autorów kryminałów, sprzedaje trzecią część swych tekstów w formie e-booków. Jednakże mimo faktu, że nowa powieść Browna ukaże się również jako e-book, wydawcy wiedzą, że najwięcej czytelników wybierze książkę papierową.

d2v744h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2v744h