Joanne K. Rowling , twórczyni Harry'ego Pottera, została zasypana lawiną skarg od amerykańskich fanów, którzy z oburzeniem przyjęli kontrakt pisarki z Coca-Colą. W lutym tego roku producent napojów gazowanych uzyskał wyłączne prawo do używania stworzonej przez Rowling postaci w celach reklamowych. Brytyjska pisarka otrzymała za to 150 milionów dolarów. Fani książek Rowling i organizacja prozdrowotna Center for Science in the Public Interest (CSPI) zgodnie potępiają taki układ. Jeden z szefów CSPI Michael Jacobson powiedział: Problem polega na tym, że uwielbiany przez czytelników bohater powieści będzie się przyczyniał do zwiększenia sprzedaży byle jakiego jedzenia z fast foodów. Za prawa do ekranizacji książki Harry Potter i kamień filozoficzny Rowling dostanie od wytwórni Warner kolejne 13 milionów dolarów. Powieść nie wspomina o tym, że Harry pije Colę, produkty tej firmy nie pojawią się
również w filmie z Danielem Radcliffem w roli głównej.