W ostatnim kwartale ubiegłego roku słynna internetowa księgarnia Amazon zanotowała znaczny zysk. W pierwszych trzech miesiącach 2003 roku multimedialna e-księgarnia nie powtórzyła tego sukcesu i wygenerowała straty w wysokości 10 mln dolarów.
Wyniki po pierwszym kwartale są jednak lepsze niż w analogicznym okresie w 2002 roku - Amazon.com był wtedy na większym "minusie" - 23 mln dolarów. Kierownictwo sklepu uspokaja - w ciągu dwunastu miesięcy obroty wzrosły o jedną czwartą, co daje nadzieję na lepszą przyszłość.
- Gwałtowny spadek zysku spowodowany był obniżeniem cen za dostawy zamówionych towarów - mówi Tom Szkutak, dyrektor finansowy Amazona. - Zyski z czwartego kwartału zawdzięczamy gorączce zakupów, jaka zapanowała przed świętami Bożego Narodzenia, od początku roku* zawsze notujemy duży zastój*.