Amazon zaprezentował w Nowym Jorku drugą generację swojego czytnika książek elektronicznych - Kindle 2.
Najnowsza wersja długo oczekiwanego urządzenia wyceniona została na 359 dolarów. Użytkownik otrzymuje w tej cenie nowy, stylowy design, znacznie wydłużony czas działania baterii oraz przede wszystkim - lepszą jakość wyświetlanego tekstu.
Amazon rozpoczął już przedpremierową sprzedaż Kindle 2, urządzenia reprezentującego najnowszą generację czytnika książek. Wiadomo, że premiera czytnika w Stanach Zjednoczonych odbędzie się dokładnie 24 lutego bieżącego roku. Cena ustalona została na poziomie 359 dolarów za egzemplarz.
Kindle 2 bardzo przypomina swój pierwowzór. Nowa wersja zachowała biały kolor poprzednika, klawiaturę w dolnej części oraz panel E-Ink z przodu. Całkowicie zmienione zostały natomiast przednie przyciski służące do przewijania tekstu - teraz umieszczone są po obu stronach urządzenia, dodano również joystick. Producent twierdzi, że urządzenie w nowej wersji oferuje 5 różnych sposobów nawigacji w tekście.
Najnowszy czytnik książek elektronicznych sklepu Amazon ma niecałe 0,36 cali grubości (o 25% mniej od iPhone'a 3G!) i waży 283 gramy. Kindle 2 ma również oferować znacznie bardziej wyraźny tekst, z 16 odcieniami szarości w porównaniu do 4 w oryginalnej wersji. Urządzenie korzysta z 6-calowego wyświetlacza o rozdzielczości 600x800. Kindle 2 posiada również 2GB pamięci (oryginalnie 180MB), co przekłada się na około 1500 książek.
Amazon twierdzi, że bateria Kindle 2 wydłuża czas działania o 25% w stosunku do pierwowzoru. O 20% zwiększyła się także szybkość zmieniania stron. Czytnik posiada pełną obsługę 3G.
Kindle 2 zostało wyposażone również w zupełnie nowe i nieco eksperymentalne funkcje, których Amazon na razie nie komentuje szerzej. Są to m.in. opcja „czytaj-dla-mnie”, czyli obsługa książek w formacie audio (użytkownik może szybko przełączać odtwarzanie głosowe z tekstowym), możliwość odtwarzania plików w formacie MP3, bardzo prosta przeglądarka internetowa oraz konwerter plików PDF.
Amazon twierdzi, że Kindle 2 obsługuje bazę ponad 230 tysięcy książek oraz amerykańskie i międzynarodowe gazety, magazyny, a nawet blogi. CEO firmy, Jeff Bezos, z dumą dodaje, że aż 103 ze 110 bestsellerów wymienionych przez „New York Times” znajduje się w formie e-booka dla Kingle 2. Większość z nich kosztuje mniej niż 10 dolarów za sztukę.