OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część III
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2019 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W trzeciej części dowiesz się, jak:
oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika,
napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek,
narysować zagęszczoną siatkę,
odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego,
za pomocą graficznego interfejsu użytkownika umożliwić tworzenie animacji metodą klatek kluczowych.
Znajdziesz też wiele dodatkowej wiedzy, która przyda Ci się we własnych projektach: o geometrii, kwaternionach, krzywych i powierzchniach sklejanych, przestrzeni barw, komunikacji z dżojstikiem i rzutowaniu nieliniowym.
Numer ISBN | 978-83-01-20864-6 |
Wymiary | 165x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 254 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze