OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2019 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W części pierwszej poznasz:
potok przetwarzania grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a,
otoczenie OpenGL-a, m.in. biblioteki FreeGLUT i GLFW,
matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania równoległego i perspektywicznego,
sposób przygotowania i używania szaderów w aplikacjach,
pierwszą aplikację, którą samodzielnie rozbudujesz,
wiele informacji dodatkowych, nie tylko dla początkujących.
Numer ISBN | 978-83-01-20862-2 |
Wymiary | 165x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 256 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze