OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część II
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2019 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W części drugiej nauczysz się:
reprezentować i rysować powierzchnie zakrzywione zbudowane z płatów Béziera,
wykorzystywać w szaderach pracujących w potoku przetwarzania grafiki informacje przekazane w zmiennych interfejsu,
implementować modele oświetlenia powierzchni,
na obiekty nakładać tekstury, przy czym dowiesz się, do czego jeszcze można je zastosować,
otrzymywać na obrazach cienie,
budować łańcuch kinematyczny i wprawiać go w ruch,
przeprowadzać symulację układu cząsteczek za pomocą szadera obliczeniowego,
uzyskiwać efekty „fotograficzne”: głębię ostrości i rozmycie obiektów w ruchu i dowiesz się, jak osiągnąć stereoskopię.
Numer ISBN | 978-83-01-20863-9 |
Wymiary | 165x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 250 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze