Potencjał edukacyjny sportu młodzieżowego a napięcie anomijne i zagrożenia wychowawcze – na przykładzie piłki nożnej
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2021 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Jeśli sport jest częścią realnego świata, to wśród osób go uprawiających znajdują się zarówno te z dobrymi, jak i złymi intencjami. Tak podpowiada zdrowy rozsądek. A jeżeli tak jest, to do sportu mogą przeniknąć – oprócz elementów wychowawczo pożądanych – takie zjawiska, jak: agresja, przemoc i relatywizm. Dlatego wychowawca, zamierzający skorzystać ze sportu jako narzędzia w procesie wychowania, zobligowany jest do wnikliwego zbadania, na ile może on mu w tym procesie pomóc, a na ile zaszkodzić. Tak podpowiada instynkt badawczy. O tym właśnie – o potencjale tkwiącym w sporcie i o zagrożeniach, jakie może ze sobą nieść – jest ta książka.
Numer ISBN | 978-83-8095-987-3 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 202 |
Język | polski |
Recenzja | Przedstawiona do recenzji monografia jest niewątpliwie opracowaniem interesującym, oryginalnym, twórczym i charakteryzującym się wysokim poziomem merytorycznym. Poruszane przez Autora zagadnienia analizowane są syntetycznie i wielopłaszczyznowo, z wykorzystaniem aktualnej literatury przedmiotu. Nie mam wątpliwości, iż opracowanie pt. Potencjał edukacyjny sportu młodzieżowego a napięcie anomijne i zagrożenia wychowawcze – na przykładzie piłki nożnej znajdzie szeroki krąg odbiorców, zarówno wśród naukowców, studentów, jak i wnikliwych obserwatorów zjawisk współczesnego świata. Z recenzji dr hab. Przemysława Piotrowskiego, prof. UJ |
Podziel się opinią
Komentarze