Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2020 |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej.
Numer ISBN | 978-83-8095-841-8 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 192 |
Język | polski |
Recenzja | Praca składa się z dwóch tematycznych części : I Historyczne i aksjologiczne zagadnienia tyflopedagogiki, II. Edukacja, rehabilitacja i terapia osób niewidomych i słabowidzących w biegu życia. W sumie książka zawiera 12 podrozdziałów. Jak wskazuje tytuł pracy jest to publikacja o szerokim wachlarzu podejmowanych problemów ujmowanych z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Łączy je kwestia tyflopedagogiki i podmiotów tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej czyli osób niewidomych i słabowidzących. W pierwszej części pracy, w której zostały umiejscowione trzy podrozdziały rozpatrywane są zagadnienia historyczne i aksjologiczne tyflopedagogiki. W części drugiej składającej się z dziewięciu podrozdziałów analizowane są problemy edukacji, rehabilitacji i terapii osób niewidomych oraz słabowidzących z perspektywy biegu życia. W pracy są treści przeglądowe, teksty służące rozwojowi teorii tyflopedagogiki, informacje dotyczące praktyki oraz życia osób z omawianym rodzajem niepełnosprawności. Monografia obejmuje aktualne problemy skupione wokół niepełnosprawności wynikającej z uszkodzenia wzroku w kontekście dokonujących się przeobrażeń społeczno-kulturowych. W poszczególnych tekstach analizowane są zagadnienia związane z koncepcjami tyflopedagogiki oraz problemy istotne z punktu widzenia praktyki edukacyjnej, rehabilitacyjnej czy wsparcia osób niewidomych i słabowidzących. […] Kolejny w II części tematycznej rozdział, autorstwa Anny Nagańskiej i Anny Sarnowskiej pt. Terapie regeneracyjne z zastosowaniem komórek macierzystych w okulistyce zawiera interesujące rozważania na temat terapii regeneracyjnych stosowanych w okulistyce, przebiegających z zastosowaniem komórek macierzystych. Prezentując osiągnięcia nanotechnologii i biotechnologii okulistycznej Autorki wskazują też na szanse w leczeniu dysfunkcji wzroku. |
Podziel się opinią
Komentarze