Dwie niezwykłe godziny. Wykorzystaj swoją szczytową wydajność i zrealizuj najważniejsze zadania
Tytuł oryginalny | Two Awesome Hours: Science-Based Strategies to Harness Your Best Time and Get Your Most Important Work Done |
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2016 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Niezależnie od tego, czy lubimy swoją pracę, czy nie, wymiar zadań, którym na co dzień musimy sprostać, osiągnął doprawdy abstrakcyjne rozmiary. Codziennie budzimy się z niepokojem, czy uda nam się ze wszystkim zdążyć. Które niecierpiące zwłoki sprawy będziemy musieli – znowu – poświęcić, żeby nie utonąć w morzu pracy? W reakcji na nieustannie wydłużające się listy rzeczy do zrobienia intuicyjnie skupiamy się na zwiększeniu wydajności – próbujemy robić coraz więcej w coraz krótszym czasie.
Dr Josh Davis twierdzi jednak, że nie tędy droga. Nie chodzi bowiem o to, by robić więcej i szybciej, lecz o stworzenie warunków, które zagwarantują nam przynajmniej dwie bezcenne godziny szczytowej produktywności każdego dnia.
Davis ujawnia pięć niepozornych strategii, dzięki którym możemy stworzyć warunki sprzyjające niezwykłej produktywności, a także odzyskać zdrowie psychiczne i przywrócić życiu równowagę. Z książki dowiadujemy się, jak:
- maksymalnie wydłużyć czas między poszczególnymi zadaniami i świadomie decydować, czym zajmiemy się w następnej kolejności;
- planować zadania zgodnie z tym, jakich nakładów kognitywnych i emocjonalnych one od nas wymagają;
- posiąść umiejętność kierowania uwagą;
- ruszać się i odżywiać nasze ciała, by uzyskać natychmiastowe korzyści;
- rozpoznawać wpływ środowiska na nasz poziom czujności i skupienia.
Jesteśmy zdolni do imponujących przejawów zrozumienia, motywacji i skuteczności, jeśli tylko zapewnimy naszemu ciału i psychice optymalne warunki. Dwie bezcenne godziny to lekcja, jak każdego dnia wspinać się na wyżyny produktywności.
Dr Josh Davis jest dyrektorem ds. badań naukowych i głównym wykładowcą Instytutu Neuroprzywództwa, globalnej organizacji, która zajmuje się wdrażaniem wyników badań naukowych i wiedzy o funkcjonowaniu mózgu do praktyki biznesowej i obszarów rozwoju przywództwa. Wykładał na Uniwersytecie Columbia, Uniwersytecie Nowojorskim oraz w Barnard College. Pisuje dla HBR.org, „strategy+business”, „Psychology Today” oraz „People & Strategy”. Mieszka w Nowym Jorku.
Numer ISBN | 978-83-8087-031-4 |
Wymiary | 141x218 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 160 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze