Mit motywacji. Nawet nie wiesz, ile możesz osiągnąć
Tytuł oryginalny | The Motivation Myth |
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2019 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Co byście zrobili, gdybyście mogli się lepiej zmotywować? Zrzuciłybyście 5 kilo w miesiąc? Zdobyli dwa miliony fanów? Założyli świetnie prosperującą firmę?
Jeffowi Hadenowi się to udało, choć sam siebie określa jako zwykłego faceta. Osiągnął to dlatego że odkrył nowy sposób myślenia o sukcesie, wysiłku, a zwłaszcza o motywacji, która jest tak naprawdę mitem, przynajmniej według definicji, w którą większość z nas wierzy.
Często wyobrażamy sobie, że bohater, rażony inspiracją niczym gromem z jasnego nieba, zrywa się z kanapy i rzuca w wir szaleńczej pracy. Jednak w prawdziwym życiu takie gwałtowne przypływy energii rzadko się zdarzają i nigdy nie trwają długo. Czekanie na ich przyjście jest gwarancją ciągłego rozczarowania. Prawdziwa motywacja jest wynikiem osiągnięć, a nie ich przyczyną. Do tego, żeby iść naprzód, wystarczy nawet najdrobniejszy powód.
Skoro to takie proste, to dlaczego nie wszyscy spełniają swoje marzenia? Haden bada przeszkody, które stają na drodze spirali sukcesu i sprawiają, że tracimy ducha. Proponuje też skuteczną taktykę, dzięki której utrzymamy stały przypływ dopaminy. Haden dzieli się swoimi spostrzeżeniami i strategiami, które na zawsze zmienią wasze podejście do przeszkód i celów, zarówno osobistych, jak i zawodowych.
Jeff Haden jest najpopularniejszym felietonistą portalu „Inc.com” i jednym z najchętniej subskrybowanych influencerów serwisu LinkedIn. Jego artykuły ukazywały się między innymi w „Time”, „The Huffington Post”, „Fast Company”, „Business Insider”, „Entrepreneur” czy „Yahoo! Small Business”. Jest autorem lub współautorem pięćdziesięciu książek. Większość wiedzy na temat biznesu Haden zdobył w firmie, w której zaczynał jako szeregowy pracownik, a skończył jako kierownik zarządzający 250-osobowym zespołem. Mieszka w stanie Virginia w USA.
To nie tylko przełomowa strategia, dzięki której można zostać milionerem czy zrzucić parę kilogramów. To tak naprawdę gruntowna, mentalna przemiana, która daje nam radość z samego uczestnictwa w procesie . Dlaczego by nie spróbować?
Sarah Knight, autorka Get Your Shit Together
Jeff Haden wie to, o czym inni nie mają pojęcia: sukces to nie tyle szukanie motywacji, co nieustanny i mozolny wysiłek, aż do chwili, kiedy uda się nam osiągnąć coś, co nas zmotywuje.
Adam Grant, autor Give and Take, Originals oraz Option B (z Sheryl Sandberg).
Czasami komputer się zawiesza, a specjaliści wiedzą, że wtedy trzeba wcisnąć odpowiednią kombinację klawiszy, żeby zamknąć problematyczną aplikację. Książka Jeffa Hadena właśnie tak działa. Dowiesz się z niej, jak wyrwać się z błędnego koła bez konieczności całkowitego resetu.
Dharmesh Shah, współzałożyciel i dyrektor technologiczny firmy HubSpot.
To powinna być lektura obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców, kadry kierowniczej, menedżerów, rodziców, trenerów i specjalistów rozwoju osobistego.
Dan Reardon, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy FitnessGenes.
Jeff Haden jest obecnie jednym z najważniejszych autorów publikujących w internecie nie dlatego, że jest geniuszem, ale dlatego, że postępuje zgodnie z poradami zawartymi w tej książce. Nie chodzi o motywację, ale o proces i ciężką pracę.
Ryan Holiday, autor The Obstacle is the Way and Ego is the Enemy
Jeff Haden bierze na tapetę to, czego nas uczono o wyznaczaniu sobie celów, i stawia wszystko na głowie, jednocześnie na nowo definiując sukces.
Cara Alwill Leyba, autorka Girl Code
Jeff Haden podaje w wątpliwość tradycyjne założenie, że motywacja rodzi sukces, pokazując nam, że tak naprawdę to sukces rodzi motywację. Kiedy to zrozumiesz, wszystko się zmieni.
L. David Marquet, emerytowany kapitan marynarki wojennej i autor Turn the Ship Around!
Pisarstwo Jeffa Hadena funkcjonuje na pograniczu nauki, emocji, sukcesu i nieodpartego talentu do opowiadania. Kiedy przeczytasz „Mit motywacji”, nigdy więcej nie będziesz już bezczynnie siedzieć w oczekiwaniu na nagły przypływ inspiracji i motywacji, jak gdyby miały być jakimś darem niebios. Zamiast tego ruszysz w drogę, żeby samodzielnie je odnaleźć.
Eric Schurenberg, prezes i redaktor naczelny portalu „Inc.com”
Numer ISBN | 978-83-66140-11-0 |
Wymiary | 138x208 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 272 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze