Trwa ładowanie...
dpa8awk
28-09-2021 12:00

Rozumienie tekstów literackich przez uczniów z uszkodzeniami słuchu

książka
Oceń jako pierwszy:
dpa8awk
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Monografia Agnieszki Dłużniewskiej jest dziełem wyjątkowym i nowatorskim oraz stanowi wartoś­ciowe i znaczące uzupełnienie ukazujących się na rynku wydawniczym pozycji z obszaru interdyscyplinarnych badań surdopedagogicznych. Jest cenną naukowo i bardzo potrzebną pozycją, opartą na wszechstronnym przeglądzie źródeł i wielopłaszczyznowym ujęciu problemów badawczych zogniskowanych na języku i jego roli w poznaniu.

Monografię charakteryzuje świadoma interdyscyplinarność i polimetodologiczność badań... Rozumienie tekstu literackiego pokazane jest w ujęciu socjokognitywnym jako proces, który z jednej strony wymaga aktywizacji zasobów poznawczych i metapoznawczych ucznia z uszkodzonym słuchem, a z drugiej – ustalania zawartych w tekście znaczeń w wyniku dialogu z innymi, kompetentnymi członkami wspólnoty interpretacyjnej. Uczynienie przedmiotem badań interpretacji tekstu literackiego z perspektywy językowej konceptualizacji rzeczywistości podstawą rozpoznawania i rozwijania potencjału poznawczego uczniów z uszkodzeniami słuchu jest nie tylko atrakcyjne poznawczo, ale także – a może przede wszystkim, jeśli przyjmiemy pogląd, że nauka powinna służyć życiu – ma niezaprzeczalny walor aplikacyjny.

Rozumienie tekstów literackich przez uczniów z uszkodzeniami słuchu
Numer ISBN

978-83-8095-992-7

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

318

Język

polski

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dpa8awk
dpa8awk
dpa8awk
dpa8awk