Trwa ładowanie...
d4792a4

Rozumienie tekstów literackich przez uczniów z uszkodzeniami słuchu

książka
Oceń jako pierwszy:
d4792a4
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Monografia Agnieszki Dłużniewskiej jest dziełem wyjątkowym i nowatorskim oraz stanowi wartoś­ciowe i znaczące uzupełnienie ukazujących się na rynku wydawniczym pozycji z obszaru interdyscyplinarnych badań surdopedagogicznych. Jest cenną naukowo i bardzo potrzebną pozycją, opartą na wszechstronnym przeglądzie źródeł i wielopłaszczyznowym ujęciu problemów badawczych zogniskowanych na języku i jego roli w poznaniu.

Monografię charakteryzuje świadoma interdyscyplinarność i polimetodologiczność badań... Rozumienie tekstu literackiego pokazane jest w ujęciu socjokognitywnym jako proces, który z jednej strony wymaga aktywizacji zasobów poznawczych i metapoznawczych ucznia z uszkodzonym słuchem, a z drugiej – ustalania zawartych w tekście znaczeń w wyniku dialogu z innymi, kompetentnymi członkami wspólnoty interpretacyjnej. Uczynienie przedmiotem badań interpretacji tekstu literackiego z perspektywy językowej konceptualizacji rzeczywistości podstawą rozpoznawania i rozwijania potencjału poznawczego uczniów z uszkodzeniami słuchu jest nie tylko atrakcyjne poznawczo, ale także – a może przede wszystkim, jeśli przyjmiemy pogląd, że nauka powinna służyć życiu – ma niezaprzeczalny walor aplikacyjny.

Rozumienie tekstów literackich przez uczniów z uszkodzeniami słuchu
Numer ISBN

978-83-8095-992-7

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

318

Język

polski

d4792a4

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4792a4
d4792a4
d4792a4
d4792a4