Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2021 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Po prostu mów! […] nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim […]. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym […]. Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie […]. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych.
Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej.
Numer ISBN | 978-83-8095-988-0 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 112 |
Język | polski |
Recenzja | Po prostu mów! […] nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim […]. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym […]. Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie […]. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych. Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej. Wnioski z trzech dekad własnej pracy dydaktycznej, które Autor przełożył w niniejszej książce na dobór, budowę i język omawianych przykładów, pozwalają ponadto uwiarygodnić przesłanie kierowane do ucznia oraz odwołać się do faktycznych szans, możliwości i zagrożeń podczas nauki języka niemieckiego. Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Okońskiego, prof. UKW |
Podziel się opinią
Komentarze