Trwa ładowanie...
dh5pjrm
01-12-2021 12:01

Nauczycielskie decydowanie. Rekonstrukcja doświadczeń

książka
Oceń jako pierwszy:
dh5pjrm
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania – elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura – dialog – działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich decyzji nie uwzględnia się również w opracowaniach poświęconych refleksyjności ukazywanej jako namysł poprzedzający działanie. Umyka natomiast z tych rozważań moment ostatecznego postanowienia, akt dokonania wyboru jednej z kilku możliwych opcji, który – wraz z poprzedzającą go refleksją – jest składową jeszcze innej triady, obejmującej: refleksję ‒ decyzję ‒ sprawczość (Archer 2013; Bruner 2010).(fragment Wstępu)

Nauczycielskie decydowanie. Rekonstrukcja doświadczeń
Numer ISBN

978-83-8095-993-4

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

204

Język

polski

Recenzja

Książka może okazać się interesująca nie tylko dla wskazanych w niej wprost adresatów – nauczycieli, studentów, edukatorów, lecz także doktorantów oraz nauczycieli akademickich. Znakomite teoretyczne wywody i lekcja aplikacji metody są tu nie do przecenienia. Z publikacji mogą korzystać zarówno uczestnicy seminariów oraz kierownicy i członkowie zespołów badawczych lokujących swoje projekty w tradycji rekonstrukcyjnej, jak i naukowcy pochodzący spoza dyscypliny, prowadzący badania w innej konwencji interpretatywnej.

Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW

dh5pjrm

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dh5pjrm
dh5pjrm
dh5pjrm
dh5pjrm