Nauczycielskie decydowanie. Rekonstrukcja doświadczeń
| Forma wydania | Książka |
| Rok wydania | 2021 |
| Autorzy | |
| Kategoria | |
| Wydawnictwo |
W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania – elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura – dialog – działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich decyzji nie uwzględnia się również w opracowaniach poświęconych refleksyjności ukazywanej jako namysł poprzedzający działanie. Umyka natomiast z tych rozważań moment ostatecznego postanowienia, akt dokonania wyboru jednej z kilku możliwych opcji, który – wraz z poprzedzającą go refleksją – jest składową jeszcze innej triady, obejmującej: refleksję ‒ decyzję ‒ sprawczość (Archer 2013; Bruner 2010).(fragment Wstępu)
| Numer ISBN | 978-83-8095-993-4 |
| Wymiary | 160x235 |
| Oprawa | miękka |
| Liczba stron | 204 |
| Język | polski |
| Recenzja | Książka może okazać się interesująca nie tylko dla wskazanych w niej wprost adresatów – nauczycieli, studentów, edukatorów, lecz także doktorantów oraz nauczycieli akademickich. Znakomite teoretyczne wywody i lekcja aplikacji metody są tu nie do przecenienia. Z publikacji mogą korzystać zarówno uczestnicy seminariów oraz kierownicy i członkowie zespołów badawczych lokujących swoje projekty w tradycji rekonstrukcyjnej, jak i naukowcy pochodzący spoza dyscypliny, prowadzący badania w innej konwencji interpretatywnej. Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW |
Podziel się opinią
Komentarze