Trwa ładowanie...
do8n5f0

Edukacja zdrowotna i dietetyczna w walce z nowotworami. Czym jest nowotwór? Jak diagnozujemy nowotwory?

książka
do8n5f0
Oceń jako pierwszy:
Edukacja zdrowotna i dietetyczna w walce z nowotworami. Czym jest nowotwór? Jak diagnozujemy nowotwory?
Materiały prasowe

Zapraszamy do nowości wydawniczej Impulsu autorstwa Aleksandry Kobylańskiej pt. Edukacja zdrowotna i dietetyczna w walce z nowotworami a w niej znajdziecie porady, przepisy filozofia diety śródziemnomorskiej, przegląd wybranych chorób nowotworowych (objawy, diagnostyka) i wiele więcej...

a co o publikacji pisze w swojej recenzji dr hab. inż. Marek Królikowski, prof. PW

Ciekawe porady i wskazówki, zbilansowane przepisy przedstawione przez Autorkę to najlepszy i naturalny „suplement diety” dla naszego ciała i pozytywnego stanu psychicznego. Książka Aleksandry Kobylańskiej porusza wiele aspektów psychologiczno-pedagogiczno-dietetycznych, które z jednej strony przybliżają tematykę związaną z chorobami nowotworowymi, przedstawiając przyczyny ich powstawania, a z drugiej wskazują kierunek, jak zdrowo żyć, jak dobrze czuć się fizycznie i psychicznie, jak wzmacniać swój organizm, odporność przez odpowiednią dietę w świecie pełnym chemii, zanieczyszczeń i przetworzonego jedzenia.

do8n5f0
Edukacja zdrowotna i dietetyczna w walce z nowotworami. Czym jest nowotwór? Jak diagnozujemy nowotwory?
Numer ISBN

978-83-8095-887-6

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

114

Język

polski

Fragment

z Wstępu

Nikt nigdy nie da Ci pewności ani gwarancji, że nie zachorujesz na raka, wiadomo, on nie wybiera, ale zawsze swoim stylem życia możesz zapobiec zachorowaniu na nowotwory, które każdego roku zabijają wiele osób, lub zwiększyć swoje szanse na wyzdrowienie. Nie tylko palenie papierosów czy czynniki genetyczne i brak aktywności fizycznej są odpowiedzialne za tę ciężką i poważną chorobę, lecz także nieodpowiednia dieta, niedobór snu, nadużywanie alkoholu oraz życie w ciągłym stresie. Możemy zrobić dla swojego zdrowia tak wiele w tak łatwy sposób, ale możemy zaszkodzić sobie w jeszcze łatwiejszy, ponieważ wydaje się nam, że prościej jest kupić drożdżówkę i napój energetyczny, niż przyrządzić sobie jajecznicę i zaparzyć zdrową kawę. W dzisiejszych czasach idziemy często na łatwiznę, byle szybciej, niestety szkodząc sobie takim zachowaniem. Każdy dzień jest dla nas szansą na zmianę przyzwyczajeń. Zmiana nawyków żywieniowych to pierwszy krok w zapobieganiu różnorodnym chorobom, nie tylko nowotworom, ale także miażdżycy, cukrzycy czy udarom mózgu. Nie bez powodu w świecie dietetycznym istnieje przysłowie One apple a day, keep doctor away. W codziennym życiu często zapominamy o witaminach i minerałach, które są zbawienne dla naszego zdrowia i kryją się w wielu produktach.

Profilaktyka też jest bardzo ważnym czynnikiem, o którym wiele osób zapomina lub po prostu nie ma na to czasu ani nie chce o tym myśleć, a nie od dziś wiadomo, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. Rak nie boli, on powoli zabija i z każdym dniem odbiera siły do życia. Wiele nowotworów w początkowych stadiach nie daje ŻADNYCH objawów, zaczynamy się interesować swoim stanem zdrowia często wtedy, gdy jest już za późno, gdy nasze rokowania pozostają złe ze względu na zbyt późne wykrycie nieprawidłowości w naszym organizmie. Dlatego warto temu zapobiegać, regularnie się badać i być ostrożnym. Warto udać się do lekarza z każdym niepokojącym nas objawem.

Przepisy zawarte w książce opierają się na filozofii żywienia śródziemnomorskiego, które uważa się za najzdrowszy model żywienia na świecie. Dieta ta zapobiega wielu chorobom (miażdżycy, chorobom układu krążenia, zawałom, cukrzycy i insulinooporności, alzheimerowi oraz parkinsonowi, a przede wszystkim nowotworom) spowodowanym niewłaściwym żywieniem i brakiem aktywności fizycznej. Sposób żywienia śródziemnomorskiego opiera się na dużej liczbie warzyw i owoców, zbóż, oliwie oraz rybach i owocach morza, a także rzadkim spożyciu mięsa i jego przetworów (do 0,5 kg tygodniowo). Mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego wykorzystują do przyprawiania swoich potraw duże ilości czosnku, cebuli, ziół oraz przypraw. Wzbogacając dzięki temu ich smak, a także dbając o zdrowie. Wiele dodatków do żywności, takich jak przyprawy, zioła, warzywa cebulowate, ma w sobie ogromne właściwości i korzyści zdrowotne. W swoich przepisach nie podaję ilości przypraw, ponieważ każdy ma inne preferencje i wrażliwość na pikantny smak.

Podziel się opinią

Share
do8n5f0
do8n5f0
do8n5f0
do8n5f0
do8n5f0