Trwa ładowanie...
d4enfx4
04-02-2020 16:06

Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.

książka
Oceń jako pierwszy:
d4enfx4
Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Seria
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce. Danuta Urbaniak-Zając, dr hab., dziekan Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Metod Badań Jakościowych. Inicjator licznych projektów badawczych i edukacyjnych. Ewa Kos, asystent kierownika projektu „Przyjazna i bezpieczna szkoła. Praktyczne przygotowanie szkół do realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych” realizowanego przy Katedrze Badań Edukacyjnych.

Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Numer ISBN

978-83-01-17238-1

Wymiary

143x205

Oprawa

miękka

Liczba stron

304

Język

polski

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4enfx4
d4enfx4
d4enfx4
d4enfx4