Uzdolnienia matematyczne u dzieci. Co pozwala rozwinąć skrzydła dzieciom uzdolnionym matematycznie?
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2020 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Z wielką przyjemnością czytałem pracę dr Karoliny Skarbek. Książka jest poprawnie skonstruowana pod względem naukowym, może być wzorem dla czytelników, którzy interesują się naukami pedagogicznymi […]. Można w niej znaleźć dużo informacji o problematyce pracy z dziećmi i młodzieżą uzdolnioną matematycznie […]. Autorka bardzo szeroko opisuje przeprowadzone badania pedagogiczne dotyczące uzdolnionych matematycznie dzieci, zamieszcza olbrzymią ilość informacji, wiele interesujących faktów i opinii nauczycieli oraz rodziców. Książka jest napisana w sposób insertujący dla czytelnika.
dr hab. Henryk Kąkol, prof. WSA
Podstawą do przygotowania niniejszej publikacji stały się badania prowadzone w ramach przygotowywania rozprawy doktorskiej oraz kontynuowane już po jej obronie. Dysertacja doktorska pod tytułem Losy matematycznie uzdolnionych dzieci warszawskich szkół na początku nauki szkolnej, stanowi bardzo istotną część tej publikacji. Została ona przygotowana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Rozprawa została wyróżniona przez Radę Wydziału Akademii Pedagogiki Specjalnej. Ponadto zdobyła ona wyróżnienie za najlepszą rozprawę doktorską w II konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.
Osią przewodnią tej publikacji stały się wyniki badań Autorki oraz nasuwające się z nich wnioski dotyczące uzdolnień matematycznych manifestowanych przez dzieci na styku edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Przeprowadzone badania miały charakter diagnostyczny. Kluczowe było w nich – oprócz zbadania losów edukacyjnych dzieci uzdolnionych matematycznie – poznanie także mechanizmów blokujących manifestowanie tych uzdolnień w trakcie pierwszych kilku lat nauki w szkole.
Numer ISBN | 978-83-8095-468-7 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 302 |
Język | polski |
Recenzja | Opis książki Spis treści Recenzja Fragment Komentarze Poleć książkę Powiadom mnie Z wielką przyjemnością czytałem pracę dr Karoliny Skarbek. Książka jest poprawnie skonstruowana pod względem naukowym, może być wzorem dla czytelników, którzy interesują się naukami pedagogicznymi […]. Można w niej znaleźć dużo informacji o problematyce pracy z dziećmi i młodzieżą uzdolnioną matematycznie […]. Autorka bardzo szeroko opisuje przeprowadzone badania pedagogiczne dotyczące uzdolnionych matematycznie dzieci, zamieszcza olbrzymią ilość informacji, wiele interesujących faktów i opinii nauczycieli oraz rodziców. Książka jest napisana w sposób insertujący dla czytelnika. dr hab. Henryk Kąkol, prof. WSA Praca dr Karoliny Skarbek dotyka obecnie szeroko omawianego problemu jakości i efektywności nauczania matematyki i stanowi ważny głos w dyskusji na temat koniecznych zmian w systemie edukacji […]. Badania podłużne przeprowadzone przez dr Karolinę Skarbek i wnioski z tych badań, opisane w monografii, w znaczącym stopniu wzbogacają wiedzę na temat sposobów identyfikowania i wzmacniania uzdolnień matematycznych dzieci. Pozwalają na nowatorskie spojrzenie na uzdolnienia matematyczne dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszych latach nauki szkolnej. W pewnym stopniu wyjaśniają, dlaczego mali uczniowie, już po kilku latach nauki szkolnej, przestają manifestować swoje uzdolnienia matematyczne […]. W mojej ocenie recenzowana książka jest bardzo wartościową pozycją. Ma duże znaczenie zarówno dla teorii, jak i praktyki nauczania matematyki. Powinna być obowiązkową lekturą dla studentów – przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz przyszłych nauczycieli matematyki. Warto, aby zapoznali się z nią również czynni nauczyciele […], dydaktycy matematyki, decydenci, rodzice oraz inne osoby, które interesują się edukacją matematyczną i którym zależy na dobrym wykształceniu matematycznym przyszłych pokoleń. dr Monika Czajkowska Wstecz |
Podziel się opinią
Komentarze