Uzależnienia 2.0. Dlaczego tak trudno się oprzeć nowym technologiom
Tytuł oryginalny | Irresistible: The Rise of Addictive Technology and the Business of Keeping Us Hooked |
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2018 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo | |
Seria |
Oderwij wzrok od smartfona i dowiedz się, dlaczego to takie trudne!
Żyjemy w epoce uzależnień. Obsesyjnie sprawdzamy, czy pojawiła się nowa wiadomość w naszej skrzynce mailowej, nowy wpis na Facebooku albo polubienie na Instagramie. Godzinami oglądamy kolejne odcinki seriali i filmiki na YouTube’ie. Ale przede wszystkim, średnio przez trzy godziny każdego dnia wpatrujemy się w ekrany naszych smartfonów. Prawie połowa z nas nie wyobraża sobie bez nich życia, a dzieci wychowane w świetle ekranów mają kłopoty z budowaniem więzi z rówieśnikami w świecie rzeczywistym.
Adam Alter przekonuje, że w odpowiednich okolicznościach każdy z nas może się uzależnić, a twórcy nowych mediów dbają o to, by takich pokus stworzyć jak najwięcej. Odsłaniając mechanizmy uzależnień behawioralnych, autor wyjaśnia, dlaczego jest nam tak trudno oprzeć się udogodnieniom oferowanym przez współczesne technologie.
Uzależnienia 2.0 tłumaczą, w jaki sposób możemy bardziej świadomie korzystać z nowych mediów, a dzięki temu łatwiej się komunikować, zarządzać finansami i wytyczać granice miedzy pracą a rozrywką. A co najważniejsze, pokazują jak zmniejszyć szkodliwy wpływ nowych uzależnień na zdrowie nasze i naszych dzieci.
”Jak gdyby chcąc jeszcze dobitniej wyrazić swoje przesłanie, Adam Alter napisał książkę, która uzależnia, o tym, skąd się biorą nasze dzisiejsze uzależnienia. Przedstawia w niej fascynującą i pilnie potrzebną analizę jednego z najbardziej niepokojących zjawisk współczesnych czasów.”
Malcolm Gladwell
Adam Alter jest wykładowcą marketingu w Stern School of Business Uniwersytetu Nowojorskiego, pisarzem i publicystą. W 2009 roku obronił doktorat z psychologii społecznej na Uniwersytecie Princeton. Prowadził zajęcia na wielu amerykańskich uczelniach, w tym na Harvardzie, Yale i MIT. Autor książki Siła podświadomości: co wpływa na nasze myśli, odczucia i zachowanie?, która znalazła się na liście bestsellerów dziennika „The New York Times”. Współpracuje m.in. z takimi gazetami jak: „The New York Times”, „The New Yorker”, „The Atlantic”, „WIRED”, „Slate”, „The Washington Post” i „Popular Science”.
Numer ISBN | 978-83-233-4476-6 |
Wymiary | 176x250 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 368 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze