Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan – Goffman
Autorzy |
W książce poruszono fundamentalną kwestię obecności metafor w tekstach naukowych poświęconych mediom, mediasferze, mediamorfozie. Obok trzech głównych bohaterów prowadzonych w niej rozważań: Jeana Baudrillarda, Marshalla McLuhana i Evinga Goffmana uwzględniono także teksty m.in.: Derricka de Kerckhove’a, Johna Urry’ego, Deana MacCannella, a także innych badaczy, którzy nawiązują do trzech wymienionych w tytule klasyków. Okazuje się, że specyficzne - dla każdego z przywoływanych autorów – metafory, determinują obraz świata mediów, który wyłania się z ich tekstów. Metafory medialne przenikają także do języka potocznego i dziennikarskiego.
Numer ISBN | 978-83-242-1262-0 |
Wymiary | 135x205 |
Gatunek | Media,Literatura popularnonaukowa |
Oprawa | 3 |
Liczba stron | 296 |
Podziel się opinią
Komentarze