Pedagog szkolny Homo viator w labiryncie życia szkolnego
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2020 |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Każda podróż ma swój początek i kres. Homo viator, jakim jest pedagog w labiryncie życia szkolnego, także kiedyś rozpoczyna swoją zawodową wędrówkę, która zmusza go do wyboru dróg, przekraczania strefy bezpieczeństwa, podejmowania decyzji nie zawsze łatwych i trafnych...
Niniejsza publikacja wyrosła z głębokiej potrzeby docenienia pracy pedagogów szkolnych, którzy przy okazji licznych rozmów oraz kolejnych szkoleń i warsztatów czują się wciąż osamotnieni w swoich działaniach, przemęczeni biurokracją, sfrustrowani kolejnymi reformami, bezradni wobec procedur oraz wyczerpani walką z oczekiwaniami i postawami roszczeniowymi. Pedagogów, którzy mimo wszystko podejmują wyzwania, szukają rozwiązań i optymistycznie patrzą w przyszłość.
Numer ISBN | 978-83-8095-889-0 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 186 |
Język | polski |
Recenzja | Z radością i nadzieją należy przyjąć informację, że na rynku wydawniczym pojawi się książka, którą warto przeczytać z kilkunastu powodów, co więcej ‒ wykorzystać w pracy wychowawczej […]. Posiada ona bardzo adekwatną do tematu analizę literatury przedmiotu. Nie jest to tekst „przegadany”. Nie ma w nim niepotrzebnych dygresji czy „nowomowy pedagogicznej”, z której często nic nie wynika. W książce wychowawcy znajdą także wiele pomocy potrzebnej do skutecznego przebijania się przez labirynt zawiłości wychowawczych, a także „papierologii” szkolnej. Należy pogratulować Autorce, która swoimi propozycjami nie zniechęca pedagogów, ale raczej wyzwala nową motywację do pracy. […] Agnieszka Domagała-Kręcioch napisała tekst naukowy, ale […] ma on walory kształceniowe także dla tych, którzy nie zajmują się badawczo i zawodowo pedagogiką szkolną. Może więc stanowić ważną lekturę dla praktyków. Tematyka poruszana przez Autorkę jest bardzo trudna. Stąd istnieje pokusa ucieczki od konkretów, ryzykownych i niewygodnych wniosków. Nie można jednak tego znaleźć w niniejszej publikacji. Uczy ona uczciwości naukowej, precyzji pojęciowej, jak również solidności analiz. Książka pozwala na ponowną radość z pracy szkolnej mimo wielu przeciwności. Z recenzji bp. prof. dr. hab. Janusza Mastalskiego |
Podziel się opinią
Komentarze