Kodowanie przez wzmacnianie. Ćwiczenia do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych dla klas 4–8
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2022 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Zadania polegające na kodowaniu i szyfrowaniu to doskonały pomysł na urozmaicenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Dzięki ponad 60 ćwiczeniom dla uczniów klas IV–VIII można w przyjemny sposób pracować nad usprawnieniem:
- funkcji percepcyjno-motorycznych
- percepcji wzrokowej
- spostrzegawczości
- koordynacji wzrokowo-ruchowej
- funkcji językowych
- zdolności koncentracji.
Materiał można wykorzystać zarówno w czasie wolnym w domu, na zajęciach świetlicowych, jak i w gabinetach terapeutycznych. Ćwiczenia polegają na odkodowywaniu najpierw poszczególnych haseł, a później motywatorów (wzmocnień). Wykorzystane słownictwo pochodzi z bliskich uczniom kręgów tematycznych – szyfry odnoszą się zarówno do slangu młodzieżowego, jak i terminów utrwalanych podczas lekcji geografii czy tytułów szkolnych lektur.
Po odkodowaniu słów występujących w danym zadaniu można także zachęcić uczniów do:
- ułożenia wyrazów w kolejności alfabetycznej
- ułożenia zdań z wybranymi wyrazami
- stworzenia krzyżówki przy użyciu tych wyrazów
- samodzielnego zakodowania wyrazów o podobnej tematyce
- zaznaczenia samogłosek lub spółgłosek w powstałych wyrazach, a następnie ich policzenia
- napisania krótkiego opowiadania z wykorzystaniem odkodowanych wyrazów.
Wszechstronne zastosowanie publikacji na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych z pewnością ułatwi pracę nauczycielom i terapeutom pedagogicznym.
Numer ISBN | 978-83-8309-066-5 |
Wymiary | 205x293 |
Liczba stron | 80 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze