Wychowanie 1. Pojęcia, procesy, konteksty
Autorzy |
Nadrzędnym celem niniejszej serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest, i czym różni się od innych działań mających na celu wprowadzanie zmian w drugim człowieku? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Kim jest i jak jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca i ze względu na kogo/na co? Prezentowane studia i eseje wskazują na nowe kategorie i pola, które mogą i powinny stać się przedmiotem refleksji wychowawczej wykraczającej poza tradycyjny krąg nauk o wychowaniu. W esejach poruszane są również problemy, które już znajdują się w obszarze profesjonalnego namysłu wychowawców, jednak dzięki prezentacji ich przez przedstawicieli psychologii, socjologii, filozofii, prawa, etnografii, kulturoznawstwa, filologii oraz praktyki edukacyjnej, zyskują nową jakość.
Numer ISBN | 83-7489-026-6 |
Wymiary | 170x240 |
Gatunek | Metodyka,Psychologia |
Oprawa | 6 |
Liczba stron | 246 |
Podziel się opinią
Komentarze