Wybrane przestrzenie niepełnosprawności. Teoria, diagnoza, badania. W przestrzeni niepełnosprawności. Tom 3
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2018 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Książka Wybrane przestrzenie niepełnosprawności. Teoria, diagnoza, badania jest kontynuacją zapoczątkowanej w 2017 roku serii wydawniczej „W Przestrzeni Niepełnosprawności” pod redakcją prof. dr hab. Anny Nowak, kierownika Zakładu Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W ramach serii opublikowano dotychczas dwie monografie: Edukacyjno-terapeutyczną podróż w lepszą stronę pod redakcją Krystyny Moczii oraz Osobę z niepełnosprawnością na ścieżkach życia, której redaktorem jest Joanna Godawa.
Szeroki z założenia tytuł serii oraz tytuł prezentowanej monografii odnoszą się do złożoności pedagogiki specjalnej, wynikającej z różnorodności przedmiotu badań tej dyscypliny. Podmiotem zainteresowań jest człowiek z niepełnosprawnością na różnych etapach życia i rozwoju oraz jego otoczenie, powiązania i relacje. W monografii wyodrębniono następujące obszary: rozważań teoretycznych, diagnozy oraz badań empirycznych. Zróżnicowanie tematyczne widoczne w niniejszej publikacji odzwierciedla, choć w skromnym zakresie, wielość i różnorodność obszarów zainteresowań pedagogiki specjalnej. Autorzy poszczególnych artykułów to pracownicy naukowi, w większości posiadający także doświadczenie praktyczne.
Numer ISBN | 978-83-8095-573-8 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 120 |
Język | polski |
Fragment | Notki o autorach Bogumiła Bobik, dr, pedagog specjalny, adiunkt w Zakładzie Edukacji Muzycznej i Arteterapii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zainteresowania badawcze dotyczą dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnością sprzężoną. W swoich opracowaniach prezentuje wyniki badań dotyczących ich funkcjonowania społecznego, zagrożeń cywilizacyjnych, na które są narażeni, oraz form pomocy pedagogicznej udzielanej w warunkach placówki edukacyjnej. |
Podziel się opinią
Komentarze